TBTL

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

k.p.

Berichtdoor k.p. » di 16 jun 2009, 11:52

Bij een strakke passing moet je er wel voor zorgen dat je ze er in draait en er niet in slaat om de kans op vervorming te voorkomen.

Vuurkat

Berichtdoor Vuurkat » di 16 jun 2009, 13:06

Fokko schreef:Ziet er goed uit! Hoe klinkt de bas in zijn algemeen? Ik heb TL bas altijd erg gemogen.
Bedankt :P
De bas diep maar maar ook dreunend (maar dat kan ook door m'n kamer komen). Ik weet nog niet of ik TL-fan word, maar ik denk het niet.
bartsegers schreef:En een nieuwe zaag fixen! :wink:

Dat heb ik met de handzaag gedaan :P . Dat dat randje uitsteekt (onderste foto) komt doordat de bouwmarkt alles een beetje slordig heeft gezaagd en ik had er geen rekening mee gehouden.

Dat op de bovenste foto is gewoon slordig van mij, maar vanaf de buitenkant zie je dat gelukkig niet (wel een 3 mm brede spleet omdat de bouwmarkt denkt dat 171 mm hetzelfde is als 174 mm).

Zo de andere speaker zit ook in elkaar.

Vuurkat

Berichtdoor Vuurkat » vr 19 jun 2009, 16:22

Ik heb er net eentje naar de woonkamer gesleept, daar klinkt hij erg mooi. De bas klinkt erg goed (diep en niet boemerig), het midden gewoon goed en het hoog is erg precies.

In mijn kamer klinkt de bas veel harder en boemeriger. :roll:
Edit: als ik de speakers anders neerzet klinkt het veel beter :D (langs de lange muur i.p.v. de korte).

Vuurkat

Berichtdoor Vuurkat » ma 29 jun 2009, 22:35

Speakers staan nu in de verf (zijdeglans zwart). Mocht ik me bedenken en toch voor fineer kiezen, dan kan ik dat er later altijd nog overheen doen.

Ik heb ook gelijk maar bij Conrad doek voor de frontjes gekocht en pluggen om ze te monteren.

Ik zag trouwens dat Sunfire een tweeter gebruikt in de XT-series die er precies hetzelfde uitziet als mijne (die tweeter was toch niet meer leverbaar?). Hun center zal wel horizontaal enorm bundelen (daar ligt die tweeter op z'n zijkant).

Paul

Berichtdoor Paul » ma 29 jun 2009, 23:18

Xander schreef:
richard schreef:
Casper schreef:Hmm ze zitten er nu al in (heb ze ook nog vastgelijmd met secondelijm maar ik weet niet of dat zin had) :roll:
Verstandig om die inslagmoeren ook nog vast te lijmen. Het is heel vervelend als die dingen los komen te zitten als je een beetje hard op de schroevendraaier drukt wanneer je de boel los schroeft.

Daar is het ook niet voor gemaakt. Gewoon even met een schroevendraaier losmaken. Dan verder met de hand eruit draaien, als je bang bent de inslagmoeren eruit te drukken.

Ik boor zelf de gaten voor de inslagmoeren een halve milimeter te klein. Als je ze er dan netjes recht inzet heb je een mooie klempassing.

gewoon icm imbussen gebruiken ipv schroeven, daar hoef je niet hard op te duwen, tevens kun je ze daarmee erg strak in het hout trekken...

bartsegers

Berichtdoor bartsegers » di 30 jun 2009, 8:06

Casper schreef:Ik zag trouwens dat Sunfire een tweeter gebruikt in de XT-series die er precies hetzelfde uitziet als mijne (die tweeter was toch niet meer leverbaar?). Hun center zal wel horizontaal enorm bundelen (daar ligt die tweeter op z'n zijkant).

A unique property of the cinema ribbon is its narrow vertical dispersion...

Zo kun je het ook noemen natuurlijk :D . Bedenk wel dat die ribbons erg veel op elkaar lijken, kan zomaar een OEM drivertje zijn.

Ze maken wel puike kastjes trouwens!

Vuurkat

Berichtdoor Vuurkat » di 30 jun 2009, 11:22

Paul schreef:gewoon icm imbussen gebruiken ipv schroeven, daar hoef je niet hard op te duwen, tevens kun je ze daarmee erg strak in het hout trekken...
Ik ga de boutjes denk ik nog vervangen door imbussen, ziet er ook veel mooier uit.

Vuurkat

Berichtdoor Vuurkat » vr 24 jul 2009, 16:05

Ik was het eindresultaat vergeten te posten :oops: . Ze zijn (voorlopig) matzwart.

Ik had niet zo'n zin in afwerken dus let daar niet teveel op :P .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Oude Showcases”