Phoebus-Apollo, met de tweeter van Vigier

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

jantje-secuur

Phoebus-Apollo, met de tweeter van Vigier

Berichtdoor jantje-secuur » zo 14 sep 2008, 18:08

Hoi allen,

Een hele lange tijd geleden heb ik van Vigier twee Vifa HT300-D-tweeters gratis kunnen overnemen, op de voorwaarde dat ik er wat mee zou doen en hiervan foto's zou publiceren. In een ruime week is het voor elkaar om een systeem in elkaar te zetten dat niet duur is maar toch zeer lekker klinkt. Uiteraard heeft het niet de allure van duurdere drivers maar voor de prijs wat je ervoor betaalt - ik heb een Peerless SDS 5" gebruikt - klinkt het schoon en netjes. Bas is zeker niet boemend (maar ik denk dat de poort wel een tikje korter had gekund), wat prettig is voor onderburen. Afijn, genoeg blabla: mensen willen hier toch alleen maar foto's zien. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als toegiftje:

Afbeelding

Afbeelding

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 14 sep 2008, 19:25

Ik zal maar zeggen: Bijzonder fraai afgewerkt!!!! Exht keurig!

jan

jantje-secuur

Berichtdoor jantje-secuur » zo 14 sep 2008, 20:02

Ha Wowly. Zwarte bladzijde uit je leven gescheurd? :lol:

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de afwerking, maar da's meer van mezelf. Deze speakers zijn half door mij gebouwd en half door mij. Zeg maar gewoon samen dus. Maar hij heeft het schilderwerk op zich genomen en hij vond het zo prima. Dat vind ik dan jammer, ik zou d'r niet tevreden mee zijn maar het gaat bij hem staan. Dus ik heb hem alleen nog kunnen dwingen om het na te bewerken met commandant 4.

De afwerking als geheel plaatje gezien, dus het simplistische wit met grijs speakerdoek vind ik wel erg keurig.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 14 sep 2008, 20:45

Interficior schreef:Deze speakers zijn half door mij gebouwd en half door mij. Zeg maar gewoon samen dus.

Hmm, jan en wowly vinden dat je het goed hebt gedaan. Ik ga hier nog eens diep over nadenken (nou heb ik je eens betrapt :wink: )

Jan en wowly

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » zo 14 sep 2008, 20:51

Gespleten persoonlijkheid? :lol:

Op zich zijn het keurige kasten. Als de afwerking niet helemaal top is, zijn ze zo'n finishing touch met commandant echt waard. Anders trouwens ook. Met name bij zwart of wit geeft dat net dat beetje extra brilliance wat ze boven een zelfbouwprodukt uittilt. Althans... dan vinden wij.
Disclaimer: ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor mijn
uitspraken. Door lezen van mijn berichten gaat u daarmee akkoord.

jantje-secuur

Berichtdoor jantje-secuur » zo 14 sep 2008, 21:03

Zo zeg, waar zat ik met mijn hoofd toen ik dat schreef. Ik was denk ik nog in de war van je Jan/Wowly-actie. Één "mij" mag aangevuld worden met "n broer". Dan klopt de rest van het verhaaltje ook weer.

Ik vind alleen dat er nog een naamplaatje opmoet. Hij vind het niet zo nodig. Maar een peer met een hap eruit vind ik een leuke knipoog. Hij heeft alles namelijk van Apple (vandaar ook de kleurstelling) en vanwege de Peerless drivers leek me dat een leuke pun.

Edit: Ik vind eigenlijk dat iedere zelfbouwer die een beetje met verf aan het kliederen is Commandant 4 (ikzelf heb dan ook 3 en 7) in zijn kastje moet hebben staan. Het zorgt dat het oppervlak stofvrijer wordt en daardoor veel gladder. Dat geeft de brilliance waar Marp het over heeft denk ik.

Overigens, om het goed te maken dan even een curve van de speaker waar hij op het moment mee draait:

Afbeelding

lepain

Berichtdoor lepain » ma 15 sep 2008, 16:06

Dan doen jullie lekker snel. Ik wou dat ik ook een broer (of een tweede ik) had die me kon helpen.
Het ziet er netjes uit, die peer is echt een leuk idee trouwens.
:)

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » ma 15 sep 2008, 16:24

lepain schreef:Ik wou dat ik ook een broer (of een tweede ik) had

Ik wou dat ik ook een Vigier had :lol: .

jantje-secuur

Berichtdoor jantje-secuur » ma 22 sep 2008, 21:02

En het filter:

Afbeelding

Terug naar “Oude Showcases”