ray5150 schreef:Kun je ook wat meer uitleg geven over hoe je een frontje maakt en met name de mageetjes methode ? ik heb daar wel eens vaker over gelezen maar ik weet niet meer waar.
Ik neem aan dat deze ook alweer naar een nieuwe (en blije) eigenaar vertrokken zijn...
Jep, die staan in Rotterdam. Maar die magneetjes methode is vrij makkelijk. Even punt voor punt:
- kast afmaken ZONDER te fineren
- frontje maken (zonder doek)
- frontje op kast plaatsen (los) en 4 (of meer) gaatjes boren door het front de kast in. Nu heb je de referentie waar de magneetjes moeten komen.
Dit doe je met 1 kast. dus nog niet die tweede kast en front
Zodra je kast 1 gedaan hebt ga je verder met kast twee.
- neem front 1 en leg die op front 2
- boor gaatje uit front 1 door in front 2, zodoende zijn beide frontje gelijk.
-front 2 op kast twee en gaatjes daar ook in boren.
Hehe, bijna klaar.
Nu heb je dus twee frontjes en twee kasten met een paar kleine gaatjes erin (in doe meestal 1.5mm boortje)
Nu kun je de gaten gaan maken voor de magneetjes. Neem daarvoor zeer sterke (kleine) magneetjes.
Maak m.b.v. schuurpapier de magneetjes wat ruw en verlijm ze met montage kit in de zojuist gemaakte gaatjes.
24 uur laten drogen en vast. Eventueel wat afkitten dat alles mooi vlak is en je kan beginnen met de kast te fineren. Frame kun je spuiten en bespannen met doek. Als alles klaar is kun je het front er zo opklikken (en afhalen) zonder dat je wat ziet.