JeroenKV schreef:Wat metingen. Ik luister op 15 graden, dus daar is op geoptimaliseerd.

Moderator: Beheerdersteam
jeroen_d schreef:Netjes. Als dit klopt zie ik geen aanleiding tot een extra tweeter en is het gewoon goed zo.
bertor schreef:Nu wel een nette simulatie gedaan in Edge, op 0, 15, 40 en 89 graden. Je hebt inderdaad gelijk, Edge stelt het iets erger voor dan ie in werkelijkheid meet.
Erg cool dat het gewoon kan in een tweeweg
GeertM2 schreef:Nice! Ben wel benieuwd hoe dit klinkt!
Toevallig ben ik ook met Neo PDR's bezig in the Edge. Ik zie dat je voor de membraam breedte 35 gebruik. Omdat je de PDR gebruik kun je volgens mijn beter een membraam breedte van 15mm nemen om een goede indruk dan het afstaal gedrag te krijgen.bertor schreef:Nu wel een nette simulatie gedaan in Edge, op 0, 15, 40 en 89 graden. Je hebt inderdaad gelijk, Edge stelt het iets erger voor dan ie in werkelijkheid meet.
GeertM2 schreef:Toevallig ben ik ook met Neo PDR's bezig in the Edge. Ik zie dat je voor de membraam breedte 35 gebruik. Omdat je de PDR gebruik kun je volgens mijn beter een membraam breedte van 15mm nemen om een goede indruk dan het afstaal gedrag te krijgen.bertor schreef:Nu wel een nette simulatie gedaan in Edge, op 0, 15, 40 en 89 graden. Je hebt inderdaad gelijk, Edge stelt het iets erger voor dan ie in werkelijkheid meet.
Martijn M schreef:Vooral die 15 graden curve is ontzettend mooi! Het bovenste halve octaaf verdient geen schoonheidsprijs, maar ik betwijfel of dit nog echt hoorbaar is.
Grappig om te zien dat je net als bij Jeroen_d's speaker een sterkere mate van rondstralen hebt bij ongeveer 5 khz. Bij Jeroens speaker is dat nog een beetje te verklaren door de rondstralende tweeter. Heb je enig idee hoe het kan dat de Neo8 juist bij 5 khz weer zo rondstraalt?
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten