Met Martijn heb ik hier al over gesproken en we kwamen er niet helemaal uit geloof ik.

Moderator: Beheerdersteam
b_force schreef:Met Martijn heb ik hier al over gesproken en we kwamen er niet helemaal uit geloof ik.
jeroen_d schreef:Niet veel, aangezien gemiddeld op 90 dB spelen al veel te hard is en ongezond voor je gehoor. En die 90dB haal je met 1W.Power compressie op deze manier gemeten heeft niets te maken met dynamiek, aangezien de temperatuur niet instantaan verandert. Als dat wel zo zou zijn, zou je veel hogere THD meten.
Of bedenk het eens andersom: hoe kan je lage THD verklaren als er compressie is?
bertor schreef:Dynamiek heeft meer met pieken te maken. Ik denk dat bij 85 dB gemiddeld, pieken van 105 dB niet raar zijn. Met een rendement van 90 dB heb je voor een piek van 105 dB 5.6 Watt nodig. Is ook niet zoveel. Dat wordt nog minder, aangezien dit piekvermogen niet continu is, maar misschien hooguit 0.1 seconde aanhoudt. Dan heb je het aan 0.56 J aan energie. Ik mag hopen dat het thermisch systeem van de speaker in staat is deze energie snel af te voeren zodat de spreekspoel niet veel in temperatuur stijgt
bertor schreef:Ziet er erg mooi uit, JeroenKV!
Je hebt er geen dempende laag tussen zitten he? Hoe doods is de baffle? Ik zit er bij mijn baffle namelijk over te denken om er loodbitumen tussen te lijmen.
cartong schreef:Hallo, als leek hier vraag ik mij toch iets af. Ik ben altijd aangeleerd, als je een luidspreker drive 'naakt', dus zonder kast laat spelen, dat je dan "geen" geluid creëert. Wel, is dit ontwerp ook niet zo?
MVG
cartong schreef:Hallo, als leek hier vraag ik mij toch iets af. Ik ben altijd aangeleerd, als je een luidspreker drive 'naakt', dus zonder kast laat spelen, dat je dan "geen" geluid creëert. Wel, is dit ontwerp ook niet zo?
MVG
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten