Audes 100W100-6 Sub

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

DerKammi

Audes 100W100-6 Sub

Berichtdoor DerKammi » za 29 mar 2008, 14:44

Nu zal ik toch ook even wat foto's van de bouw laten zien.

Het gaat om de Audes 100W100-6 die ik van Roland heb gekocht en gisteren via de buurman in bezit heb gekregen. Vorige week wist ik van het merk Audes nog niks en nu ben ik er iets mee aan het bouwen. Kan vreemd gaan zo nu en dan. Maar nog steeds leuk :)

Dinsdag en woensdag nog even snel aan het tekenen geslagen voor het te zagen hout. Woensdag besteld, donderdag opgehaald, weer mooi op maat gelukkig.

Het wordt een gewone vierkante kast met de inmiddels standaard dubbele H bracing. Buitenmaten zijn 440 voor alle 3 zijden. 25mm MDF voor de buitekant, 18mm voor de bracing. Komt 4mm loodbitumen op de buitenwanden nog bij afkomsting van merford.
Zal in totaal iets van 55l moeten worden, denk iets minder omdat ik niet helemaal me zuf heb zitten rekenen op de bracing. Compenseer wel iets met wat BAF als het nodig mocht zijn.

Vrijdag avond begonnen met het zagen van de bracing. Geen goeie decoupeerzaag dus maar met het handje. Wel zo recht misschien maar even een stukje meer arbeid. Maar erg goed gelukt.
Zaterdag begonnen om een de 7 gaten zaag pleuris te krijgen, wat een hoeren werk om het zo even uit te drukken. Maar ook wel netjes gelukt.
Zal nu bezig om er de bovenfrees nog doorheen te halen. "Even" 16x2x4 afrondingen frezen :?

Ohja de plaatjes :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

sevenup

Berichtdoor sevenup » za 29 mar 2008, 15:18

Nice =D>

Vooral de bracing is erg mooi geworden. Jammer dat je er straks niets meer van ziet :(

Denk dat ik mijn sub op dezelfde manier maak, alleen dan met enkele bracing horizontaal en vertikaal. Mijn Sub wordt ongeveer 30cm kubus, zeg maar een mini versie van deze. Ik heb namelijk ook 2 woofers van Roland gekocht.

Keep up the good work :D

Vuurkat

Berichtdoor Vuurkat » za 29 mar 2008, 16:59

Dat woofertje is inderdaad wel klein vergeleken met de kist :-k . Maar ik vind die bracing wel erg mooi.

Misschien koop ik ook zo'n woofertje.
Laatst gewijzigd door Vuurkat op zo 30 mar 2008, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

DerKammi

Berichtdoor DerKammi » za 29 mar 2008, 19:09

Weer wat verder, alle gaten gerond en de baffle met verzink ring gefreesd.

StevenW

Berichtdoor StevenW » za 29 mar 2008, 21:32

Leuk! Ik ben bezig met precies hetzelfde systeem en precies dezelfde driver. De bracing is wat minder uitbundig dan die van jou, omdat het ietwat ten koste gaat van het interne volume. De kast is al aan de grote kant voor deze relatief kleine woofer. Leuke woofer voor erg weinig geld. Ik ben benieuwd wie 'm eerder af heeft! :D En dan vooral hoe hij het gaat doen natuurlijk!

Succes!
Cut The Crap

DerKammi

Berichtdoor DerKammi » za 29 mar 2008, 23:04

Ik wil hem morgen af hebben, of tenminste er moet geluid uit komen, verven komt wel wanneer het weer een graadje of 20 is, geen zin om het binnen te doen met dit joekel.

Nu aan het lijmen geslagen. Niet echt je van het met spanbanden, maar lijmklemmen die eromheen pasten waren niet in de rommelbakken te vinden :)

Yannick

Berichtdoor Yannick » zo 30 mar 2008, 5:37

Ziet er echt ontzettend goed uit!! :D

Ik heb zelf 4 van deze drivers, en heb er gelukkig net genoeg plek voor! Helaas zal ik net als de andere in dit topic niet heel erg veel bracing kunnen gebruiken, omdat de kasten dan écht te groot worden!

Wel ontzettend veel zin en inspiratie uit deze foto's kunnen maken!

Go go go!!! Geluid!!!! :-({|=

DerKammi

Berichtdoor DerKammi » zo 30 mar 2008, 11:04

Bedankt voor de goeie complimentjes.

Kwam er alleen na het lijmen achter dat je voor dit soort grote dingen beter geen snellijm kan gebruiken. Zit net niet haaks helaas. Niet echt een groot stuk, maar teveel voor mij eigenlijk. Laat het maar zo zitten, luchtdicht is het wel.

Bijna tijd voor een 100W100-6 Meet heb ik wel door :) Kom op jonges, bouwen met die hap :D

DerKammi

Berichtdoor DerKammi » zo 30 mar 2008, 19:21

Nieuwe update. Bracing zit vast, achterkant en voorkant gelijmd. Ook nog een doos bitumen er in kwijt geraakt. Tijd voor het verzink hout.
Dan de driver maar eens solderen, mag nu wel es herrie uit komen, moet lukken vanavond.

sevenup

Berichtdoor sevenup » zo 30 mar 2008, 19:27

Nice,

Die kop zijn kant kun je trouwens heel makkelijk weer gelijk krijgen met het aansluitende paneel met een kopieerfrees in een bovenfrees.

DerKammi

Berichtdoor DerKammi » zo 30 mar 2008, 23:27

Ja dat komt ook wel goed, die kanten houdt ik zowiezo altijd net even wat groter om het glad te vrezen later. Maar met het werk wat ze hebben geleverd dit keer met het zagen had het niet gehoeven. Naja volgende keer gaat het vast minder goed.

Maar het belangrijkste is. Hij maakt kabaal :D Compleet niet goed geplaatst, afgeregeld of wat dan ook maar.
Heb het woofer kanaal van een Sony all-in-one afgetapt. Net zoals de fronts en center. Woofer losgekoppeld en de bijgemaakte lijn de versterker in gepropt (Niet in een kast gestopte Cresendo ME).
Topgun, U571, Behind Enemy Lines, Podrace SW1 en Minority Report.
Een nieuwe beleving voor mij hier (en de buren ;))
Hij doet erg soepel z'n werk tot nu toe. Kast is heerlijk stil op 4 spikes. Maar een geweld voor dit formaat van jewelste.
Heerlijk gewoon.
Hij zal wel iets teveel gecorriceerd worden onderin door de uitgang van de sony, omdat die een kleinere gewend is. Die toch met z'n 6,5" DVC longthrow ook z'n best wel kon doen. Maar dit neem ik maar even lief vanavond.

Terug naar “Oude Showcases”