Joseph Audio RM7si clone : M'n eerste fineer-projectje

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

rho

Berichtdoor rho » do 17 mei 2007, 19:32

Ze spelen. De filters zitten er dus in.
Wat ik er van vind ga ik nog niet zeggen. Ik wil eerst eens horen of mijn bevindingen ook zo ervaren worden door de luisteraars in Breda. (op 26 mei)

Hier een beeld van hoe het filter er uit ziet:
Afbeelding

rho

Re: Joseph Audio RM7si clone : M'n eerste fineer-projectje

Berichtdoor rho » do 04 nov 2010, 20:58

Je moet af en toe eens iets te doen hebben he. Dus ik ben eens gaan zoeken naar een ontwerp met dezelfde units als ik in deze clone gebruik. (heb geen tijd om zelf nog te ontwerpen)
Gevonden: http://diyaudioprojects.com/Speakers/Seas-Granite-Speakers/

Nu blijkt het enige filtercomponent dat wezenlijk van mijn ontwerp verschilt de spoel in het LPF te zijn. Ik gebruik 2mH en hij gebruikt slechts 1,2mH.
Voor de rest is de Rdc groter bij beide L's. Dus zowel in het LPF als HPF.
Natuurlijk ben ik zo slim geweest niet eerst na te kijken hoe mijn eigen filter er uitziet en heb dus even alles nieuw besteld. Niet de "dure" spullen zoals in het filter dat reeds in de RM7i clone zitten, maar het is toch niet zo slim als enkel 1 spoeltje blijkt te verschillen.

Nu vind ik het wel vreemd dat die spoel zoveel kleiner is. Ik vind 'm nu al wat fel in het midden, maar uit de metingen en simulaties in de link blijkt dit toch lekker te spelen. Ik ben benieuwd. Eerst maar eens 1 exemplaar aanpassen en dan vergelijken.

Als iemand zin heeft de verschillen te simuleren zou dat geweldig zijn. (maar ik dring er niet op aan! :wink: )

Terug naar “Oude Showcases”