Het resultaat van deze zoektocht is dit project. Omdat mijn huidige speakers een 3weg systeem bevat zijn er uiteindelijk 2 MiniDSP en 2 MiniDIGI bordjes deze kant op gegaan. Deze zijn inmiddels aangesloten en ze spelen heerlijk. En de speakers klinken echt een stuk beter nu. Missie 1 is dus al geslaagd.
Toch had ik nog een aantal wensen zoals een goede voeding, in plaats van de usb opladertjes nu. Alles net ingebouwd in een nette kast. En toen in het ik het bronkeuze / volume printje van Knuisje zag wist ik dat ook deze in de kast ingebouwd moest worden. Daarnaast heb ik zoals meerdere personen last van een inschakel / uitschakel plop op de dsp units. Om dit op te lossen uiteindelijk gekozen om te werken met een relais over de uitgangen met vertragingen tijdens inschakelen en uitschakelen van de dsp unit.
Om het geheel netjes aan / uit te zetten wordt er ook een inschakel / uitschakel gedeelte gebruikt om op deze manier de uC aan / uit te zetten en de plop te voorkomen. Omdat ik zelf geen PIC programmer heb, maar toevallig nog wel een arduino had liggen, ga ik voorlopig deze gebruiken in plaats van de ATtiny op het bordje van Knuisje. Deze arduino heeft ook net iets meer mogelijkheden en de programmeertaal bevalt me tot nu toe goed.
Even kort een rijtje met de 'requirements' van dit project:
- 4weg MiniDSP + MiniDigi systeem
- Ringkerntrafo + voeding voor het systeem.
- Gemonteerd in modushop kast.
- Volume regeling voor beide DSP bordjes. (Gebaseerd op print van Knuisje)
- Bronkeuze voor beide MiniDIGI bordjes. (Gebaseerd op print van Knuisje)
- Uitgangen Beide DSP via geschakeld relais.
- Aan / Uit functionaliteit in uC.
- LCD Display + besturing. (Gebaseerd op print van Knuisje)
Eventuele uitbreidingen voor later:
- Mogelijkheid tot schakelen van eindversterkers met 220v relais of Remote.
Draadjes met bijhorende informatie: