Bedankt voor de review dre, kan het goed volgen wat je meldt!
Wat betreft de puntjes van kritiek, die er logischerwijs altijd zijn:
- diepte in het laag ligt voor mij toch aan het gekozen concept en niet aan de UcD: meer diepte krijg je met een driver/kast combinatie met een lager -3dB punt. Verder kan je de speaker nog anderhalf keer zo groot laten klinken door voor de middentoner niet 2,2ohm te zetten maar 2,7ohm. Dat betekent echter dat het naar mijn smaak teveel 'laid back' wordt met te weinig detail in het middengebied.
- meer attack in het midden: is denk ik een kwestie van smaak, iets meer midden gaat voor mij ten koste van de natuurlijkheid van de klank. Als het niet een kwestie van kwantiteit maar van kwaliteit is dan weet ik niet precies wat je bedoelt. Als je bedoelt dat bijvoorbeeld een systeem met een veel grotere richtwerking meer attack in het midden geeft dan ga ik helemaal met je mee.
Wat mijzelf nog opvalt in het geluid:
- typisch weer zo'n lekkere 3-weg die je eindeloos harder kan zetten zonder dat het geluid opbreekt of een brij wordt. Veel reserve dus.
- een stevig geluid. Beneden 50Hz begint de bas af te vallen, maar het laag dat er is gaat zeer strak en dynamisch. Ook dit laag klinkt zeer natuurlijk.
- tegelijk ook een mild geluid: violen klinken soft zoals dat hoort en piano klinkt nooit vervormd.
- stemmen zeer natuurlijk en goed verstaanbaar.
- ook een zeer natuurlijk hoog met veel detail. Erg tevreden over de H1212.
- al met al dus ook wat dre aangeeft: van laag tot hoog een zeer natuurlijk geluid.
- qua diepte in het geluidsbeeld niet het ultieme. Geldt ook voor ruimtelijkheid.
- plaatsing inderdaad heel precies, nog niet eerder zo'n zuivere weergave van de Q-sound van Roger Waters Amused to Death gehoord.
- veel detail: bij voldoende signaal/ruisverhouding (lees: volume) net zo veel detail als een hoofdtelefoon.
- Klinkt vrijwel exact als de volgende hoofdtelefoon: AKG K271 Studio. Voordat ik deze speaker bouwde wist ik niet dat je vrijwel exact het geluid van een gesloten hoofdtelefoon kon bereiken met een speaker.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)