Aangezien de nostalgische waarde een stuk groter is dan de materiële waarde is dit een lowbudget opknapprojectje geworden.
Na een eerste controle bleek één van de woofers niet meer ok te zijn. Via ons mooie forum heb ik een vervangende woofer weten te verkrijgen, hiermee was het functionele probleem opgelost.
Het echte opknapwerk zat hem in het uiterlijk. Dertig jaar gebruik hadden duidelijk sporen nagelaten. De doeken van de frontjes zagen er niet meer uit en ook de kasten hadden de nodige beschadigingen.
Dan maar eens de binnenkant inspecteren. De demping bestaat uit een plaatje schuimrubber tegen de achterzijde van de kast dat bij aanraking onmiddelijk verkruimelt.
De demping heb ik vervangen door vilt tegen de zijkanten en pritex achter de woofer.
Aangezien de interne bekabeling aan de dunne kant was, heb ik deze vervangen door 1,5 mm2 draad. Van het filter heb ik de elco voor een vers exemplaar vervangen.
Daarna was de buitenkant aan de beurt. Een flinke wasbeurt deed al veel goed. Om de beschadigingen nog wat beter weg te werken heb ik de kast voorzien van een paar lagen zwarte zijdeglans spuitlak.
De frontjes opknappen was een kwestie van het doek vervangen. Eerst het oude doek verwijderen:
En daarna nieuw luidsprekerdoek aanbrengen:
Alles bij elkaar geeft dit het volgende eindresultaat. Geen nieuwstaat, maar zeker weer toonbaar.

Onlangs heb ik de luidsprekers weer terug gegeven aan mijn vader. Hij was aangenaam verrast en inmiddels hebben de luidsprekers weer een plekje in de huiskamer gekregen.