Sorry, maar ik kan je totaal niet volgen.
Je opent 4 a 5 verschillende topics waarin je min of meer hetzelfde vraagt. (hetgeen de overzichtelijkheid niet ten goede komt)
Als ik het goed begrijp heb je een basgitaar, die wil je eerst door een (zelf te bouwen) voorversterker sturen , vervolgens door een 18 Watt buizen gitaar versterker (die al een voorversterker ingebouwd heeft)
en vervolgens naar twee 15" speakers waarvan je verwacht dat die 300 Watt gaan leveren? en het mag ook niet meer dan 150 euro gaan kosten?
Dat gaat niet helemaal goed geloof ik. 18 Watt in is namelijk ook 18 Watt uit...

wat op zich genoeg kan zijn voor huiskamer nivo.
Heb je eigenlijk kennis van elektrotechniek? bij een buizenversterker werk je met spanningen die al gauw in de buurt van de 300 Volt komen.
Als je dan niet weet wat je doet kunnen er hele vervelende ongelukken gebeuren....
Even ter verduidelijking:
Een voorversterker (zowel voor hifi als muziekinstrumenten) is een apparaat wat het signaal omhoog brengt van enkele (tientallen) millivolts naar enkele Volts.
Ook bezit een voorversterker schakelmogelijkheden en toonregelingen zoals bijvoorbeeld een equalizer.
Kan zowel met buizen als transistoren zijn opgebouwd.
Voorbeeld:
Ampeg-SVT6-Pro.jpg
Een eindversterker heeft als doel de luidsprekers aan te sturen, daartoe word de spanning van het signaal opgevoerd tot enkele tientallen (soms meer dan 100) Volt.
Een eindversterker heeft normaal gesproken geen toonregeling aan boord.
Voorbeeld:
235141.jpg
Een voorversterker is dus géén luidsprekerkast
Als je alles bij elkaar propt spreek je van een (bas) combo:
65843555-ebs-bascombo.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.