Vanavond heb ik van 1 kast de drivers eruit gehaald, bij de andere kast waren de drivers nog niet geplaatst. Doordat het hout is gaan werken zat de tweeter muurvast in de kast. Ik heb hem bij het uithalen de aansluitingen van de ht300d beschadigd..het draadje naar de spoel is geknapt. Nou zou je dit kunnen fixen maar optimaal word het denk ik nooit

Ik denk dus dat ik op zoek ga naar een gebruikte ht300d....ik heb namelijk het originele filter van de vifa format erbij. Eigenlijk vind ik de XT25 ringradiator veel mooier, maar dan moet het filter waarschijnlijk helemaal aangepast worden...
Nu moet er dus een nieuwe kast gebouwd gaan worden...wat heb ik allemaal:
1 x vifa ht300d
2 x vifa mp-130
4 x 21-wp-250
2 x originele vifa format filters
4 x luxe wbt aansluitterminals.
interne bekabeling van mit mh-750 (veels te dikke kabel, maar was destijds behoorlijk prijzig)
2 vifa format kasten die niet meer bruikbaar zijn
Ik zit nog een beetje te twijfelen wat te doen,
- vifa format in oorspronkelijk staat houden, dus een ht300d aanschaffen en de kast op basis van de format houden en afmaken.
- een nieuw ontwerp met bovenstaande units, echter met de xt25 tweeter. Hier moet waarschijnlijk het filter voor aangepast worden...en dat kan ik niet zelf. Dus dat brengt nogal wat kosten met zich mee...
Suggesties zijn welkom! Ik hoor trouwens graag of iemand de vifa premium 33 en formats wel eens met elkaar vergeleken hebben. De Format is een vrij gedateerd model...maar dat is de Vivace ook...en dat vind ik nog steeds een erg mooie speaker.