Moet je eens SMD zien
Moderator: Beheerdersteam
b_force schreef:zo klein is dit toch niet?
Moet je eens SMD zien
xbake schreef:Ik zie een nieuw lid voor de ZBA anti smd club
mischa72 schreef:Het component dat je noemt zal waarschijnlijk een reserve-verwarmingselement zijn. 2 draden voor de heating en 2 voor de temperatuurmeting.
Op zich heb je best netjes gesoldeerd. Ik denk dat je een fractie teveel tin gebruikt. De schuine kanten van de soldering zijn bol, terwijl die eigenlijk hol horen te zijn. Kwa soldering maakt het niet veel uit, maar je bent efficiënter met de tin als de hellingen hol zijn doordat je iets minder gebruikt.
Groeten,
Mischa
xbake schreef:...
je maakt mooie vorderingen!
Erg chique behuizing ook!
Voor het solderen kan je in principe enkel op het einde de pootjes afknippen op lengte.
Uiteraard, ik geef toe, het soldeert niet altijd even makkelijk, en bij zwaardere componenten voert het veel warmte af..
Je kan de pootjes van je componenten ook wat overplooien als je ze door de pcb steekt.
Zo hoef je ze niet vast te tapen en blijven ze toch mooi tegen de pcb zitten
mss dat snoer om een ferriet kraaltje doen?
Henkjan schreef:..mss dat snoer om een ferriet kraaltje doen?
mischa72 schreef:Dat ziet er al veel beter uit !!!
Zoals ook al eerder opgemerkt, werkt het het handigst als je de componenten door de print steekt, de pootjes ombuigt (bijvoorbeeld naar buiten) en vervolgens aan de binnenkant ( dus tussen de pootjes in) solderen.
.....
mischa72 schreef:.....
De behuizing ziet er erg mooi en modern uit. Moet het setje naast een Mac komen te staan soms?
cobaltjeh schreef:Die behuizing ziet er echt gelikt uit!, mijn complimenten.
...
cobaltjeh schreef:...
Ik neem aan dat je al vaker met deze materialen gewerkt hebt?
xbake schreef:Volgens mij 2x juist
Ik meende eerst toch dat de weerstanden dienden geplaatst te worden, maar bart heeft het wel bij het rechte eind
Geen weerstanden plaatsen, en 2x de K4700 toepassen en aansluiten volgens fig 6.0 voor bridged.
Jij weet de komende dagen weer wat gedaan
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten