SSassen schreef:In alle andere sectoren waar audio wordt toegepast, inclusief pro-audio waar miljarden in omgaan, is men veel nuchterder en vertrouwt men op de techniek en kijkt men naar de toepassing. Als er werkelijk meer speelde had men daar allang z’n voordeel mee gedaan immers de commerciële belangen en het hebben van een ‘leg up’ tov. de concurrentie is goud geld waard.
Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar ik kan uit jaren eigen ervaring vertellen dat dit dus echt absoluut niet waar is.
Sterker nog, de meesten zijn inmiddels zo heilig overtuigd van hun eigen religie, daar valt gewoon niet meer tussen te komen.
Merendeel van de keuzes worden enkel gedreven door marketing.
Voor x-budget moet er iets op de markt komen.
De meeste toepassingen en systemen die ik heb gezien, zijn echt ver van optimaal.
Van de meeste grote namen in de pro-wereld en studio-wereld heb ik inmiddels in de keukens gekeken.
Het is eigenlijk om je te beschamen. Alle logica en wetenschap wordt totaal genegeerd.
Ik heb vaak met open mond staan toekijken hoe alles uit de bekende boekjes gewoon overboord werd gegooid.
Er wordt idd wel "wat" gemeten en gesimuleerd, maar hoe dat vervolgens praktisch geïmplementeerd wordt (niet te spreken over foute meetmethodes)......omg

Op het moment dat je er iets van zegt en probeert uit te leggen, zit men je glazig aan te staren.
Denken dat deze bedrijven het voor elkaar hebben op technisch gebied is echt HEEL naïef, sorry Sander.
Om precies deze reden neem ik het dan ook veel hobbyisten kwalijk.
Verkeerde voorlichting leidt tot verkeerde resultaten en conclusies.
Overigens wel interesse discussie, ik merk namelijk vaak dat men hier door verward is. Wellicht interessant voor een ander/nieuw topic?
Dit gaat inmiddels niet meer over wat we van 't forum vinden.