Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Forumcipier?

Berichtdoor ds23man » zo 16 jul 2017, 16:14

En heeft HJ er een slot op gegooid.
Fusion Filterdesign

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 16 jul 2017, 16:21

De discussie gaat nu over 2 verschillende topics, Peter was nog in het eerste, begrijp ik uit zijn reactie.

beijert

Berichtdoor beijert » zo 16 jul 2017, 16:24

Die kritiek van ds23man was geheel terecht over de bouwtekeningen die achteraf gemaakt worden. Dat zijn dan bouw verslagen waar onnodig veel tijd in zit, geen bouwtekeningen.

Moet je zelf weten maar op de kritiek werd nog al raar gereageerd naar mijn idee.

Ik ben misschien soms een stuurman aan wal maar zie ook wel dat het niet goed gaat wanneer iemand zijn boot tegen de kade jakkert.
Mark

Walt

Berichtdoor Walt » zo 16 jul 2017, 16:25

Dat eerste topic was niet schokkend, het topic van Hondasnl is wel echt ontspoort, met extreme reacties vanuit Hondasnl richting ds23man, wat m.i. totaal niet toelaatbaar is op een forum...
Laatst gewijzigd door Walt op zo 16 jul 2017, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Hondasnl

Berichtdoor Hondasnl » zo 16 jul 2017, 17:23

Nooit dit draadje gezien/gelezen of gevolgd moet ik eerlijk bekennen.
Wellicht was het nu echt nodig.

Zag ineens een reactie voorbij komen van een hele bekende hier die me maar liever geband wilt hebben.
Wel een hele vreemde reactie in mijn beleving, die dan toch weer gecorrigeerd werd achteraf.

Ook lees ik een aantal vreemde reacties op het Minimonitor draadje.
Purschuim in de poort, saaie Piet en zo zijn er wel meerdere.
Maar sommige triggeren mij persoonlijk, juist, erg persoonlijk.
Een saaie Piet is in mijn beleving hetzelfde als een eikel.
Purschuim in een poort moet je al helemaal niet mee aankomen.
Evenzo dat tekeningen onnodig zijn.

Plannen en tekeningen zijn weldegelijk nodig en gemaakt tijdens en zeker voor de bouw en niet achteraf.
Of je volgt het niet goed.
Het is een levendig geheel.
Mwa okee, de doorvoering van de tweeterkamer is anders uitgevoerd dan eerst bedacht, wow!
Dus een as-built situatie is daarna een feit.

Even voor de duidelijkheid, de plannen en tekeningen zijn er, maar de bouw is voor 1/4 gereed.
Zonder tekeningen doe je echt weinig.
Waar gaat dit in hemelsnaam over?
Of kunnen we geen tekening lezen ofzo?
Dan is dat zo, geen probleem.
Maar ga me aub niet melden dat tekeningen onnodig zijn.
Daar is immers het hele zaagplan op gebaseerd.
Dat is de basis!

Tevens wil ik nog even wat kwijt hier, nu ik nog even de gelegenheid heb.
Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die opzettelijk meerdere malen provocerende/respectloze en of verlagende reacties geven op iemands draadje.
Dit lokt uit tot strafrechtelijke tegenreacties die zeer uit de hand lopen en dat is nu een feit.
En om je eerlijk te zeggen, ik heb daar echt geen spijt van, laat dat even duidelijk zijn.

Verder hoor ik van meerdere forumleden hier dat de persoon in kwestie zich nogal vreemd gedraagt ook op andere media.

Persoonlijk vind ik het bijzonder jammer allemaal.

Het was me een waar genoegen hier weer eens wat te laten zien en mn ei kwijt kon, maar ik denk niet dat het door de zwaarder wegende leden hier wordt gewaardeerd.
Het is zo, jammer.

Er is niet genoeg steun in mijn beleving, 95% negativiteit, 5% positief.
Wat ik hier proef is een soort van vriendjes politiek en daar heb ik zo'n hekel aan.

Tot slot.
Als je kritiek hebt, breng het op een goede manier.
Niet op een provocerende manier, zo van ... whahaha ... die heb ik, met de nodige smilies erbij.
Dat komt niet goed over.

De Minimonitoren zullen prima speakers worden, geen twijfel.
Wellicht dat ik nog iets in de showcase post later.

Heel veel plezier op het forum verder.

Grt marcus.
Een gevorderde autist.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » zo 16 jul 2017, 17:35

beijert schreef:Die kritiek van ds23man was geheel terecht over de bouwtekeningen die achteraf gemaakt worden. Dat zijn dan bouw verslagen waar onnodig veel tijd in zit, geen bouwtekeningen.

Moet je zelf weten maar.....

Precies het laatste wat je zegt...

Als iemand dus telkens maar dezelfde kritiek krijgt op zijn werkwijze (overkill, secuur en met veel tekeningen voor- en achteraf), terwijl bekend is dat hij altijd zo werkt, dat dit is hoe hij wil werken, en dat hij het (net als anderen) beu is om zijn topic door het eeuwige offtopic geleuter van enkelen te laten verpesten... dan wordt dat inderdaad erg vervelend. In die zin begrijp ik Hondasnl's irritaties.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit nooit een rechtvaardiging mag zijn om ook bot op anderen te reageren, en om elke vorm van respect te laten varen.

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 16 jul 2017, 17:47

Marp schreef:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit nooit een rechtvaardiging mag zijn om ook bot op anderen te reageren, en om elke vorm van respect te laten varen.

Ik ben pas grof geworden na het plofje richting Gerhard, mijn excuses daarvoor, maar op iedere normale vraag kwam een rotantwoordt en op een gegeven moment heb je genoeg 'wijselijk je mond gehouden'...

Hondasnl

Berichtdoor Hondasnl » zo 16 jul 2017, 17:51

Marp,

Thx voor je reactie.
Tevens is er nooit overkill bij audio denk ik en werk graag erg secuur.
Niet goed = overnieuw.
Tekeningen/presentaties zijn er nooit teveel.
Bouw hem al van te voren op de laptop en kijk hoe ik het een en ander kan maken, heerlijk!
Natuurlijk loop je tijdens de bouw ergens tegenaan.
Kan ik ook laten zien dan.
En dat is ook te zien in het draadje.
Edit: Dan passen we het aan.

Ben van goede wil maar sommige momenten triggeren mij persoonlijk.
Lang volgehouden, maar dan komt het er dan ook goed uit ook.
Laatst gewijzigd door Hondasnl op zo 16 jul 2017, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Een gevorderde autist.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 16 jul 2017, 17:52

Hondasnl schreef:Nooit dit draadje gezien/gelezen of gevolgd moet ik eerlijk bekennen.
Wellicht was het nu echt nodig.

Zag ineens een reactie voorbij komen van een hele bekende hier die me maar liever geband wilt hebben.
Wel een hele vreemde reactie in mijn beleving, die dan toch weer gecorrigeerd werd achteraf.

Ook lees ik een aantal vreemde reacties op het Minimonitor draadje.
Purschuim in de poort, saaie Piet en zo zijn er wel meerdere.
Maar sommige triggeren mij persoonlijk, juist, erg persoonlijk.
Een saaie Piet is in mijn beleving hetzelfde als een eikel.
Purschuim in een poort moet je al helemaal niet mee aankomen.
Evenzo dat tekeningen onnodig zijn.

Plannen en tekeningen zijn weldegelijk nodig en gemaakt tijdens en zeker voor de bouw en niet achteraf.
Of je volgt het niet goed.
Het is een levendig geheel.
Mwa okee, de doorvoering van de tweeterkamer is anders uitgevoerd dan eerst bedacht, wow!
Dus een as-built situatie is daarna een feit.

Even voor de duidelijkheid, de plannen en tekeningen zijn er, maar de bouw is voor 1/4 gereed.
Zonder tekeningen doe je echt weinig.
Waar gaat dit in hemelsnaam over?
Of kunnen we geen tekening lezen ofzo?
Dan is dat zo, geen probleem.
Maar ga me aub niet melden dat tekeningen onnodig zijn.
Daar is immers het hele zaagplan op gebaseerd.
Dat is de basis!

Tevens wil ik nog even wat kwijt hier, nu ik nog even de gelegenheid heb.
Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die opzettelijk meerdere malen provocerende/respectloze en of verlagende reacties geven op iemands draadje.
Dit lokt uit tot strafrechtelijke tegenreacties die zeer uit de hand lopen en dat is nu een feit.
En om je eerlijk te zeggen, ik heb daar echt geen spijt van, laat dat even duidelijk zijn.

Verder hoor ik van meerdere forumleden hier dat de persoon in kwestie zich nogal vreemd gedraagt ook op andere media.

Persoonlijk vind ik het bijzonder jammer allemaal.

Het was me een waar genoegen hier weer eens wat te laten zien en mn ei kwijt kon, maar ik denk niet dat het door de zwaarder wegende leden hier wordt gewaardeerd.
Het is zo, jammer.

Er is niet genoeg steun in mijn beleving, 95% negativiteit, 5% positief.
Wat ik hier proef is een soort van vriendjes politiek en daar heb ik zo'n hekel aan.

Tot slot.
Als je kritiek hebt, breng het op een goede manier.
Niet op een provocerende manier, zo van ... whahaha ... die heb ik, met de nodige smilies erbij.
Dat komt niet goed over.

De Minimonitoren zullen prima speakers worden, geen twijfel.
Wellicht dat ik nog iets in de showcase post later.

Heel veel plezier op het forum verder.

Grt marcus.

Het ligt altijd aan een ander..............
Fusion Filterdesign

beijert

Berichtdoor beijert » zo 16 jul 2017, 18:07

Ik kan prima tekeningen lezen en bouwtekeningen vormen inderdaad de basis. Wanneer ik een huis bouw begin ik bij de basis, de fundering schuif ik er ook niet later onder.

Als ik of iemand anders daar een opmerking over heeft is dat zijn goed recht, daar is het een forum voor. Als jij alle reacties die niet in je straatje liggen direct negatief vind dan ligt bij jou. Mag toch aan nemen dan meer dan 95% zit te watertanden bij jouw luidsprekers en de manier waarop ze gebouwd worden.

De manier van bouwen vind ik zelf ook het fijnste, het groeit als het ware waarbij je soms (wellicht door anderen ingegeven) tot andere inzichten komt.
Mark

Hondasnl

Re: Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Berichtdoor Hondasnl » zo 16 jul 2017, 18:15

Beijert,

Gedeeltelijk mee eens!

Wellicht druk ik de percentages dan verkeerd uit.
De negatieve reacties hier (zwart op wit of hoe je je media hebt ingesteld) wegen zo zwaar in het geheel dat het simpelweg wegvalt tegen de positieve reacties.....
Dat is mijn beleving in het draadje.
Ik zit meer te wachten op een op goede manier gebrachte negatieve reacties / commentaar.
Daar heb ik respect voor!
Hebben we allemaal wat aan.
Edit: Verbeterd ook de sfeer denk ik.

grt marcus
Een gevorderde autist.

Kalimba

Berichtdoor Kalimba » ma 17 jul 2017, 19:35

Marp schreef:
beijert schreef:Die kritiek van ds23man was geheel terecht over de bouwtekeningen die achteraf gemaakt worden. Dat zijn dan bouw verslagen waar onnodig veel tijd in zit, geen bouwtekeningen.

Als iemand dus telkens maar dezelfde kritiek krijgt op zijn werkwijze (overkill, secuur en met veel tekeningen voor- en achteraf), terwijl bekend is dat hij altijd zo werkt, dat dit is hoe hij wil werken, en dat hij het (net als anderen) beu is om zijn topic door het eeuwige offtopic geleuter van enkelen te laten verpesten... dan wordt dat inderdaad erg vervelend. In die zin begrijp ik Hondasnl's irritaties.

Ik lees dit topic net door omdat ik het topic van de mini monitor met heel veel plezier volg.
Ik vind het dan ook erg jammer dat er kinderachtige en pestende reacties geplaatst werden evenals de ook soms snelle en harde tegen reacties.
Als iemand snel hapt of geirriteerd is waarom dan gaan voeren? Met een beetje verstand weet je dat er gevolgen op bepaalde acties/ reacties komen en dit een negatief effect heeft op de sfeer van het zo leuke ZBA forum! Ik hoop dat er niemand een ban gaat krijgen en mensen elkaar volledig met rust laten nu er irritaties zijn onder een paar forum leden. De tijden van pesterijen en vingertje wijzen horen ver achter "ons volwassen mensen" te liggen. Even rust en elkaar met rust laten zou ik zeggen! :proost:

Kalimba

Berichtdoor Kalimba » ma 17 jul 2017, 19:35

Kalimba schreef:
Marp schreef:

Helemaal met Marp eens.

Ik lees dit topic net door omdat ik het topic van de mini monitor met heel veel plezier volg.
Ik vind het dan ook erg jammer dat er kinderachtige en pestende reacties geplaatst werden evenals de ook soms snelle en harde tegen reacties.
Als iemand snel hapt of geirriteerd is waarom dan gaan voeren? Met een beetje verstand weet je dat er gevolgen op bepaalde acties/ reacties komen en dit een negatief effect heeft op de sfeer van het zo leuke ZBA forum! Ik hoop dat er niemand een ban gaat krijgen en mensen elkaar volledig met rust laten nu er irritaties zijn onder een paar forum leden. De tijden van pesterijen en vingertje wijzen horen ver achter "ons volwassen mensen" te liggen. Even rust en elkaar met rust laten zou ik zeggen! :proost:

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 17 jul 2017, 21:29

Henkjan schreef:Bansysteem is t probleem niet, de discussie is en blijft (zowel in het mod team als met alle leden) wat nou heldere criteria zijn voor een ban. zet je die wat ruim (bv uitlokken of sfeer verzieken), dan kom je snel dat het aanvoelt als censuur, zet je die te strak (bv alleen bij persoonlijke aanvallen) dan is het effect mogelijk te weinig omdat dat erg weinig voorkomt.

Daar is wel een middenweg in. Marcus vat de koe bij de horens. Terecht. De manier waarop is discutabel. M.i. weten de mods waar je de brandjes kan verwachten. Op die plekken kan je strakker optreden totdat het stukje opvoeding resultaat geeft. Ik zou echter nooit berichten verwijderen maar het desbetreffende bericht enkel leeghalen met een korte mededeling van de mod dat er ingegrepen is vanwege onwenselijk gedrag. Uiteindelijk zal dat het gewenste resultaat opleveren... of een ban.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » di 18 jul 2017, 7:42

Leeuwarden schreef:Daar is wel een middenweg in. Marcus vat de koe bij de horens. Terecht. De manier waarop is discutabel. M.i. weten de mods waar je de brandjes kan verwachten. Op die plekken kan je strakker optreden totdat het stukje opvoeding resultaat geeft. Ik zou echter nooit berichten verwijderen maar het desbetreffende bericht enkel leeghalen met een korte mededeling van de mod dat er ingegrepen is vanwege onwenselijk gedrag. Uiteindelijk zal dat het gewenste resultaat opleveren... of een ban.

+1.
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

MTX123

Berichtdoor MTX123 » za 05 aug 2017, 20:39

Ik zit met verbazing dit hele gedoe te lezen..
Tjee, het is een forum over speakertjes.
Dat een discussie over het bouwen van een paar luidspreker kastjes zoveel testosteron op kan roepen...
Misschien maar beter een Rambo film gaan kijken ipv op dit forum te posten ?

zielig alfa mannetjes gedrag

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 05 aug 2017, 21:18

Ach, het is altijd maar weer de vraag wanneer, waar en hoe die brommer in conflict raakt met de forumleden hier. Vandaar dat het een behoorlijke monoloog is in zijn draadjes.
Fusion Filterdesign

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » za 05 aug 2017, 21:28

Ja laten we dit nog weer eens oprakelen zeg, kom op....

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » za 05 aug 2017, 21:40

Slotje, Barry.

Ivo

Berichtdoor Ivo » za 05 aug 2017, 23:40

Kennen jullie die film van Bert Haanstra, De fanfare?
We want to be happy, bold and free

carolus

Berichtdoor carolus » zo 06 aug 2017, 8:09

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » zo 06 aug 2017, 9:32

ds23man schreef:Ach, het is altijd maar weer de vraag wanneer, waar en hoe die brommer in conflict raakt met de forumleden hier. Vandaar dat het een behoorlijke monoloog is in zijn draadjes.

Gelukkig totaal niet geprovoceerd of zo door personen die menen overal een grote waffel open te mogen trekken...
an annoying noise annoys an oister.

are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 06 aug 2017, 9:52

anonamemouse schreef:
ds23man schreef:Ach, het is altijd maar weer de vraag wanneer, waar en hoe die brommer in conflict raakt met de forumleden hier. Vandaar dat het een behoorlijke monoloog is in zijn draadjes.

Gelukkig totaal niet geprovoceerd of zo door personen die menen overal een grote waffel open te mogen trekken...

+1. Jammer dat het bij de desbetreffende persoon niet binnenkomt als hint om eens anders te reageren...
En ik heb het al vaker gezegd: er zou wat mij betreft duidelijker op mogen worden gemodereerd...

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 06 aug 2017, 10:00

anonamemouse schreef:Gelukkig totaal niet geprovoceerd of zo door personen die menen overal een grote waffel open te mogen trekken...

Zucht.

Dat mag ook. Het is een forum en geen publicatiemedium.

Heb je mijn draadjes al eens doorgelezen? Wat daar niet aan onzin en offtopic geleuter voorbij komt?

Dan zou ik toch ook ruzie met iedereen moeten hebben? Als je niet tegen commentaar of bemoeienis kan, dan moet je je verhaal niet op een forum plaatsen, maar in een krant of tijdschrift.

En dan in het volgende nummer de recensies niet lezen natuurlijk.

Ivo

Berichtdoor Ivo » zo 06 aug 2017, 11:38

Een blog beginnen.

Het gaat volgens mij ook heel erg om karakter, persoonlijke gewoonte en verwachtingen vanuit je lokale cultuur. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een discussie is over algemene regels die in de buitenwereld gewoon niet universeel zijn. Praten met mensen is mijn beroep en zelfs binnen één stad heb je niet een gouden standaard waar iedereen zich goed bij voelt.

Goed, toch twee vuistregels uit mijn beroepservaring:
1) waar je over praat krijgt de meeste aandacht
2) hoe harder je roept dat iemand op moet lazeren, hoe langer die blijft hangen

Bedank iemand eens voor zn advies en laat het erbij, kijk wat er gebeurt...
We want to be happy, bold and free

Terug naar “Forum Algemeen”