Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

metabaron

Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Berichtdoor metabaron » za 15 jul 2017, 20:50

Opmerking door mod: dit onderwerp is een afsplitsing van een ander onderwerp.

Hallo forumcipier...... nu is er weer een leuk draadje om zeep geholpen. Er zitten hier een hoop oudgediende met een heleboel kennis die echt wel iets toe kunnen voegen. Maar dit op een of andere manier soms niet willen , of berichten schrijven die helemaal niets toevoegen of iets negatiefs oproepen. Dit gebeurt soms onder het mom van ons kent ons. Dat begrijp ik allemaal maar de onderwerpen worden slecht leesbaar en irritant om te lezen. En sommige forumleden waarderen dat absoluut niet. De ene keer kan ik het wel hebben en soms niet. Dan vind ik het regelrecht irritant en wordt er dus weer iemand op stang gejaagd.
Om slap te ouwehoeren heb je de kantine of zandbak doe het lekker daar. En om dat slappe gelul niet te zien heb ik die juist uitgeschakeld.
Dit moest ik ff zeggen :boos: voor de rest is het hier harstikke leuk
Laatst gewijzigd door Marp op zo 16 jul 2017, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: opmerking toegevoegd ter verheldering van een eventueel merkwaardig verloop van de discussie.
Dennis

toetertje

Re: Forumcipier?

Berichtdoor toetertje » za 15 jul 2017, 21:06

mee eens.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » za 15 jul 2017, 21:48

Nou ja, leuk draadje. :hide:

Hij vraagt zogenaamd om commentaar, maar als je ook maar enigszins afwijkt van zijn eigenwijze ideeën word je volledig afgebrand.

Ik heb me niet voor niets juist niet in de discussie gemengd.

toetertje

Berichtdoor toetertje » za 15 jul 2017, 21:54

Misschien is dat ook juist het punt. Als een draadje je niet aanstaat, gewoon niet reageren.
Dat scheelt een hoop irritaties, en het houdt de topics een stuk leuker om te lezen. :proost:

edit: Dat wil niet zeggen dat ik de reacties van Ts goedkeur. Dat had ook best wat minder gemogen.
Maar, ik begrijp de frustratie wel.

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 15 jul 2017, 22:00

Sorry hoor, maar die kerel is volkomen borderline, alles behalve z'n reet likken is voer voor frustraties en hoon van hem over je heen krijgen. Dat ie ff lekker ophoepeld.

John P

Berichtdoor John P » za 15 jul 2017, 22:03

Net zo lomp als zijn monitor, ik had niet het idee dat hij een vraag of suggestie van een persoonlijke aanval kon onderscheiden. Ik heb mij er ook buiten gehouden.
Waar een weg is is ook een omweg.

metabaron

Berichtdoor metabaron » za 15 jul 2017, 22:21

Ik ben het ook wel eens met de reacties hierboven.
Maar dat zegt Leo ook al , je hoeft niet te reageren.
Hierdoor loopt het volledig uit de klauwen.
Dat is gewoon jammer.
Niet iedereen is hetzelfde.... :-k
Dennis

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 15 jul 2017, 22:29

Absoluut, daarom reageerde ik ook niet. Maar op een normale vraag komt een lollig bedoeld antwoordt, dan maakt er iemand een serieuze opmerking, kutantwoordt, iemand geeft een serieuze suggestie; kutantwoordt. Ja sorry blijf dan lekker in bunker zitten.

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » za 15 jul 2017, 22:36

Shadow schreef:Absoluut, daarom reageerde ik ook niet. Maar op een normale vraag komt een lollig bedoeld antwoordt, dan maakt er iemand een serieuze opmerking, kutantwoordt, iemand geeft een serieuze suggestie; kutantwoordt. Ja sorry blijf dan lekker in bunker zitten.

Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden".
Met je opmerkingen hierboven ben jij geen haar beter.

Gewoon schouders ophalen en laten gaan, en niet het laatste woord willen hebben.

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » za 15 jul 2017, 22:38

Luidsprekerbouw is niet zo m'n ding.Kom ik tot de ontdekking dat er daar een draadje is dat daar uiteindelijk niet meer over gaat, boeiend ! :D Houdt 't ineens op :cry: , kan ik niet eens mee komen doen :twisted: :lol:
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

AatV

Berichtdoor AatV » za 15 jul 2017, 22:56

FR_Aad schreef:Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden"......

...Gewoon schouders ophalen en laten gaan, en niet het laatste woord willen hebben.

Heb wat persoonlijk getinte opmerkingen niet gequote, maar verder is wat je schrijft over het algemeen ook mijn handelwijze.
Betekent wel dat sommigen -vooral diegenen met beperkte sociale vaardigheden- een grotere bewegingsvrijheid kunnen opeisen op dit forum dan anderen. Dat wringt voor mijn gevoel een beetje.

groet,
Aat
That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 15 jul 2017, 23:00

FR_Aad schreef:Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden".

Ik snap het al, we mogen gewoon helemaal niet meer reageren! =D>

FR_Aad schreef:Gewoon schouders ophalen en laten gaan, en niet het laatste woord willen hebben.

Kijk en dan moet je dus zo reageren;
:goedzo: goeie reactie, daar hou ik van!

Serieus joh, vergelijk me ff niet met zo'n figuur :think:

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » za 15 jul 2017, 23:10

Als je een bijdrage wil verwijderen, wegens dubbel of spijt, wil dat niet.Er is wel een vinkje maar dat werkt niet, komt daarna de mededeling dat 't niet mag.
De ene grap brengt de volgende grol aan, moeilijk je in te houden soms.
Stel daarom voor dat dat het verwijderen wel werkt en dat ook de starter van een draadje elke bijdrage kan weghalen.Een mopperaar moet dan maar z'n eigen draadje starten.
Als de moderators dat te ver vinden gaan dan desnoods een meldknop "haal dit aub weg".
Anne

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » za 15 jul 2017, 23:12

Diw meldknop is er hoor
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » za 15 jul 2017, 23:17

Henkjan schreef:Diw meldknop is er hoor

Aha, ik dacht dat die voor noodgevallen was :sure:
Nu nog dat het verwijdervinkje werkt (desnoods met een tijdlimiet)
Anne

Zie ik ineens een verwijder X bovenaan het bericht, benieuwd voor hoelang :?

SARK

Berichtdoor SARK » zo 16 jul 2017, 11:05

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het kruisje nu is verdwenen ... zolang jouw post de laatste is in het draadje, kun je hem/haar/het (gender neutral blijven Sarkie!) verwijderen, zodra iemand een nieuwe post plaatst kun je alleen nog de post wijzigen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 16 jul 2017, 11:51

Ik denk dat er een goed ban systeem op dit forum moet worden ingevoerd, ban voor een dag, week, maand, 6 maanden, voor altijd.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 16 jul 2017, 12:02

Bansysteem is t probleem niet, de discussie is en blijft (zowel in het mod team als met alle leden) wat nou heldere criteria zijn voor een ban. zet je die wat ruim (bv uitlokken of sfeer verzieken), dan kom je snel dat het aanvoelt als censuur, zet je die te strak (bv alleen bij persoonlijke aanvallen) dan is het effect mogelijk te weinig omdat dat erg weinig voorkomt.
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 16 jul 2017, 12:03

toetertje schreef:Ik vind het taalgebruik hier, het nivo van het forum behoorlijk naar beneden trekken.
En dan ook nog onder het kopje, forumcipier. Hier zou nu een moderator best wat van mogen zeggen.

Ik vind het taalgebruik best nog wel meevallen hier, als je het vergelijkt met het taalgebruik in het eerder aangehaalde "interessante" draadje.

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 16 jul 2017, 12:24

Shadow schreef:

Maar nu doe je het zelf :lol:
En wat 't taalgebruik van de Hollanders betreft, breek me de bek niet open :twisted:
Anne

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 16 jul 2017, 12:25

pappaleo schreef:
toetertje schreef:Ik vind het taalgebruik hier, het nivo van het forum behoorlijk naar beneden trekken.
En dan ook nog onder het kopje, forumcipier. Hier zou nu een moderator best wat van mogen zeggen.

Ik vind het taalgebruik best nog wel meevallen hier, als je het vergelijkt met het taalgebruik in het eerder aangehaalde "interessante" draadje.

Op welk taalgebruik doel je dan Leo? Heb het nog eens nagelezen maar kom daar eigenlijk niet veel onvertogen tegen. TS geeft in de laatste post blijk van wat frustratie niet verder te komen, maar dat is het dan ook.
Peter de Jong

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 16 jul 2017, 15:22

Je hebt gelijk. Als je het woord voor woord bekijkt valt het wel mee. Ik heb er één keer in gereageerd (waarbij ik niets onvertogens gezegd heb) en heb me verder afzijdig gehouden. De geest van de reacties is voor mijn gevoel heel erg vijandig. Ik zou TS ook niet graag irl tegenkomen. Dat heb ik nog met geen ander forumlid gehad.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 16 jul 2017, 15:25

Ah!buis schreef:
Shadow schreef:

Maar nu doe je het zelf :lol:
En wat 't taalgebruik van de Hollanders betreft, breek me de bek niet open :twisted:
Anne

Je bent zelf een Hollander van komaf , je zus woont hier in Appingedam. :lol:
Fusion Filterdesign

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » zo 16 jul 2017, 15:33

Andere forumleden enorme eikel noemen en bij herhaling bevelen op te rotten getuigen van een weinig respectvolle omgang met elkaar.

Dat geldt ook voor scheldtermen als borderliner. En wat mij betreft ook voor iemand uitmaken voor forumcipier en negatief in de schijnwerpers zetten om een totaal misplaatst vermoeden. Een goed bedoeld advies: het kost niets om even na te vragen of er wellicht iets aan de hand was, alvorens ergens heisa over te maken. Voortaan dus gewoon even doen. Normaal communiceren komt niet alleen minder onsympathiek over: het is zoveel prettiger voor de algehele sfeer en het had de topicstarter in dit geval een blunder bespaard.

Los hiervan geldt onderstaande voor en tegenover ELK forumlid. Een volgende keer dat een topic met beledigende titel of ondertoon wordt geopend, haal ik het zonder kennisgeving weg.
ZBA schreef:Een ieder die op dit forum actief wil zijn, zal RESPECT moeten opbrengen voor mede forum leden, ongeacht de onzin die ze misschien uitkramen. Ben je het niet met iemand eens, dan op het onderwerp ingaan en niet gaan schelden, beledigen, etc. Speel de bal, niet de man. Er zal streng worden gemoderate, posts worden rücksichtlos gecensureerd of verwijderd en gebruikers die blijven schelden worden gebanned.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 16 jul 2017, 16:00

Hallo Peter,

Zie de laatste pagina in het topic van Hondasnl, hier gaat Hondasnl helemaal los richting ds23man...

Terug naar “Forum Algemeen”