Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Ja
7
17%
Nee
7
17%
Ja, maar.. (zie bericht)
1
2%
Nee, maar.. (zie bericht)
1
2%
Geen mening
0
Geen stemmen
Ik hou van honing
2
5%
Ik zou willen dat er nog pepernoten te koop waren
1
2%
Ik word hier zoooooo moe van
23
55%

Totaal aantal stemmen: 42

b_force
Ook commercieel actief

Re: Mogen we hier inmiddels ook onze mening niet meer geven?

Berichtdoor b_force » di 14 feb 2017, 19:51

Wat een reacties.
We begonnen goed in het topic. Ik stel voor om op die manier door te gaan.
Oneens zijn is niks mis mee, maar wees wel constructief.
Ga niet naar elkaar wijzen en neem elkaar gewoon serieus.
Ook al vind je een argument maar dom (stomme grapjes).
Dit is een van de dingen die denk ik beter kunnen.

Ik heb persoonlijk de grootste moeite met hoe Jeroens reactie is geschreven.
Naar mijn beleving beweert hij dat zijn aanbod eigenlijk wel zo goed/perfect is dat al die andere opties waardeloos zijn.
Ik hou absoluut niet van zulk soort marketing (of uberhaubt niet eigenlijk)
Waar ik ook moeite mee heb is dat vervolgens mensen daar over beginnen te discuseren en het topic ineens op slot gaat.

Het gevaar is dat sommige mensen/bedrijven al een bepaalde status hebben.
Om die reden kunnen zij soms makkelijk dingen beweren en (onwetende) lezers dingen aannemen die helemaal niet waar (hoeven te) zijn.
Zeker wanneer dit direct commercieel belang heeft (zoals in dit geval), vind ik dat zorgerlijk en ergerlijk.

Wanneer je voldoende verdiept in marketing en vrije keuze, zul je zien dat vrije keuze eigenlijk helemaal niet zo vrij is.
Bedrijven gebruiken hun status en naam, waardoor mensen onbewust toch aankopen doen."Het aanbod klonk eigenlijk toch wel goed, succes gegarandeerd werd er immers gezegd".
Als bedrijf (met status) hoef je enkel maar dingen te herhalen en dan gaat men er zelfs in geloven. Op die manier krijg je dus allerlei mythes de wereld in, die zelfs bij de kritische zelfbouwer nog doorresoneren.

Nogmaals, ik vind het niet erg dat mensen commcercieel actief zijn, ik vind het wel erg dat zij actief commerciele reacties geven vanwege de eerder genoemde argumenten.

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » di 14 feb 2017, 19:58

Overigens, ik heb zelf nog contact gehad met de desbetreffende topicstarter.
Het gaat dus om een hobbyproject.
Maar dat moet er niet toe doen naar mijn mening, het gaat om het principe.

dre

Berichtdoor dre » di 14 feb 2017, 19:58

Lees de poll eens. :roll:
потому что он может!

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 14 feb 2017, 20:02

dre schreef:Lees de poll eens. :roll:

De pepernoten staan inderdaad vrij laag.
Fusion Filterdesign

knuisje

Berichtdoor knuisje » di 14 feb 2017, 20:05

b_force schreef:Maar dat moet er niet toe doen naar mijn mening, het gaat om het principe.

We hebben weer een principeridder :roll: klik
( ͝° ͜ʖ͡°)

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » di 14 feb 2017, 20:15

Ik vind dit een typisch suggestieve vraagstelling :!:

Waar gaat dit over :?: :?: :?:

Een ieder kan toch zelf bepalen hoe hij of zij z'n zaakjes wil regelen :?:
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.
Op de roadmap staat: Draaitafel met 12" arm.

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » di 14 feb 2017, 20:24

knuisje schreef:
b_force schreef:Maar dat moet er niet toe doen naar mijn mening, het gaat om het principe.

Wat ik probeer te zeggen is dat ik vind dat commerciële berichten niet kunnen, ongeacht of het hobbymatig is of iets anders.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 14 feb 2017, 20:28

b_force schreef:
knuisje schreef:

Wat ik probeer te zeggen is dat ik vind dat commerciële berichten niet kunnen, ongeacht of het hobbymatig is of iets anders.

Niet om het een of ander, maar volgens mij heb je de Europese boterberg op je hoofd als ik je onderschrift zo bekijk:

http://www.oneworldconcepts.com/
Fusion Filterdesign

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » di 14 feb 2017, 20:30

b_force schreef:
knuisje schreef:

Is dit vastgelegd in de statuten :think:
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 14 feb 2017, 20:42

knuisje schreef:

Zeg Knuis, heb er even over nagedacht. I.d.d. onzin al die principes. Iedereen kan zelf kiezen. Er is duidelijk een bewezen behoefte aan het laten assembleren van de CA printjes. Kunnen we het er niet eens over hebben om dat tegen betaling te gaan doen? Je kunt dat toch niet tegen prachtige speakerlasten blijven doen? Waar moet je die allemaal laten? Zo goed en professioneel als wij dat kunnen kan niemand anders. Hoe goed bedoeld ook, dat zelf doen leidt meestal maar tot mislukkingen. Bij mij op het werk wordt voor handmatige assemblage €1,75/minuut gecalculeerd (wat naar mijn inschatting aan de lage kant is). Met een printje ben je toch al gauw 2 uur bezig. Dus €250 per print incl. testen en met garantie op werken lijkt mij dan een alleszins redelijke prijs. B.t.w. op dit moment zijn er tegen de 170 CA-printen de deur uit. Daarvan zijn er nog maar een paar goed werkend.
Peter de Jong

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » di 14 feb 2017, 20:48

ds23man schreef:
b_force schreef:
knuisje schreef:

Niet om het een of ander, maar volgens mij heb je de Europese boterberg op je hoofd als ik je onderschrift zo bekijk:

Mijn mening is dat dit niet een forum moet zijn waar commerciële belangen de prioriteit genieten.
Dat mensen af en toe een linkje delen, een hyperlinkje in hun avatar/onderschrift hebben staan of een topicje openen met informatie moet denk ik nog kunnen. Dat is namelijk een passieve manier van reclame en kan soms ook wel een beetje handig zijn.
Echter actief reageren vanuit een commercieel oogpunt vind ik over de grens gaan.

Overigens is mijn filosofie dat elk project een eigen prijs heeft. (dat staat zelfs op de website)
Dat betekend dat wat mensen er voor over hebben de prijs is. Voor een hobby project kan dat dus ook een flesje wijn zijn, of een lekker biertje of gewoon dankbaarheid. Om die reden doe ik bijvoorbeeld vrij veel community based/vrijwilligerswerk.
Ik ben er om mensen te helpen, niet af te zetten.
Tegenwoordig hebben mensen er volgens mij meer aan om wat meer voor elkaar te doen dan overal maar een prijskaartje aan te hangen.
Zeker op een hobby/zelfbouwforum, dat is een reden waarom mensen hier actief zijn.
Waarom moeten we altijd alles in geld uitdrukken?

Gezien de tussenstand van de poll heb ik het (misschien onterechte) gevoel dat men daar anders over denkt.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » di 14 feb 2017, 20:55

Pjotr schreef:
knuisje schreef:

Zeg Knuis, heb er even over nagedacht. I.d.d. onzin al die principes. Iedereen kan zelf kiezen. Er is duidelijk een bewezen behoefte aan het laten assembleren van de CA printjes. Kunnen we het er niet eens over hebben om dat tegen betaling te gaan doen? Je kunt dat toch niet tegen prachtige speakerlasten blijven doen? Waar moet je die allemaal laten? Zo goed en professioneel als wij dat kunnen kan niemand anders. Hoe goed bedoeld ook, dat zelf doen leidt meestal maar tot mislukkingen. Bij mij op het werk wordt voor handmatige assemblage €1,75/minuut gecalculeerd (wat naar mijn inschatting aan de lage kant is). Met een printje ben je toch al gauw 2 uur bezig. Dus €250 per print incl. testen en met garantie op werken lijkt mij dan een alleszins redelijke prijs. B.t.w. op dit moment zijn er tegen de 170 CA-printen de deur uit. Daarvan zijn er nog maar een paar goed werkend.

Gewoon naheffing sturen en vooral ontkennen dat je commercieel bent.

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » di 14 feb 2017, 21:00

Met de AF-DAC ontwerp van knuisje ben ik heel blij :yeah: Ik heb dankzij hem een hele fraaie DAC kunnen bouwen. Ik ben zelf niet in staat om zo'n ontwerp te verzinnen. Al heeft hij hiermee wat mee kunnen verdienen, het was voor mij meer dan waard [-X
Laatst gewijzigd door RNacoustics op di 14 feb 2017, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 14 feb 2017, 21:01

b_force schreef:
ds23man schreef:
b_force schreef:
knuisje schreef:

Mijn mening is dat dit niet een forum moet zijn waar commerciële belangen de prioriteit genieten.
Dat mensen af en toe een linkje delen, een hyperlinkje in hun avatar/onderschrift hebben staan of een topicje openen met informatie moet denk ik nog kunnen. Dat is namelijk een passieve manier van reclame en kan soms ook wel een beetje handig zijn.
Echter actief reageren vanuit een commercieel oogpunt vind ik over de grens gaan.

Overigens is mijn filosofie dat elk project een eigen prijs heeft. (dat staat zelfs op de website)
Dat betekend dat wat mensen er voor over hebben de prijs is. Voor een hobby project kan dat dus ook een flesje wijn zijn, of een lekker biertje of gewoon dankbaarheid. Om die reden doe ik bijvoorbeeld vrij veel community based/vrijwilligerswerk.
Ik ben er om mensen te helpen, niet af te zetten.
Tegenwoordig hebben mensen er volgens mij meer aan om wat meer voor elkaar te doen dan overal maar een prijskaartje aan te hangen.
Zeker op een hobby/zelfbouwforum, dat is een reden waarom mensen hier actief zijn.
Waarom moeten we altijd alles in geld uitdrukken?

Gezien de tussenstand van de poll heb ik het (misschien onterechte) gevoel dat men daar anders over denkt.

Laten we het zo zeggen: als ik wat hand en spandiensten voor Hypex verricht ( in belang van de DIY community) valt de hele goegemeente over mij heen. Jij hebt zelf een webstee waar je allerlei commerciele diensten aanbiedt en dan even de moraalridder gaat uit hangen?

Mijn voorstel aan dit forum: ga maar lekker in het blauw.
Fusion Filterdesign

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » di 14 feb 2017, 21:04

Wie had het hier net over principe/moraalridder?

Maar goed, blijkbaar is een constructieve discussie niet mogelijk, dus dan laten we het er maar bij.
Veel plezier met wijzen naar elkaar, ik ga iets anders doen waar ik meer energie van krijg.
Laatst gewijzigd door b_force op di 14 feb 2017, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

SSassen

Berichtdoor SSassen » di 14 feb 2017, 21:06

Heren, minder vingerwijzen en jij-bakken (schieten we niks mee op, geloof me, tried that, doesn't work) en meer constructief oplossingen aandragen (niet om mijzelf op de borst te kloppen, maar ik heb wat suggesties gegeven) als we daar overeenstemming over kunnen bereiken is daarmee 't pleit beslecht en kunnen we ook deze discussie weer kunnen laten rusten. Akkoord?
Mediocre is not my middle name.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 14 feb 2017, 21:09

b_force schreef:ik ga iets anders doen waar ik meer energie van krijg.

Pepernoten bakken.
Fusion Filterdesign

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » di 14 feb 2017, 21:13

b_force schreef:Wat ik probeer te zeggen is dat ik vind dat commerciële berichten niet kunnen, ongeacht of het hobbymatig is of iets anders.

RNacoustics schreef:
Is dit vastgelegd in de statuten :think:

dan moet er nog wel een en ander meer worden opgenomen.

Dan moet Ds23 zijn mond houden over hypex producten.Lekker blijven doen.
Wouter post zijn commerciële zaken ook hier, volgens mij is Wouter hier niet de enige die ooit heeft gepost hoe zijn commercieel product in ontwikkelings fase zit en tot stand komt. Ga zo door Wouter erg interessant.
Speakerland geeft weleens goedbedoeld ga vooraf luisteren advies. Mijn idee :goedzo:
Jeroen_d mag niet meer op vragen beantwoorden van TS.Gwoon blijven doen.
Doorverwijzen naar Rumoh terwijl je het goed met Rudi kan vinden zou weleens onder belangenverstrengeling kunnen vallen. vergezocht geloof ik niet in.
Tony Gee mag niets meer in het te koop aanbiedenlijkt mij erg jammer.

ds23man schreef:

Commerciële reclame :shock:
b_force schreef:Wat ik probeer te zeggen is dat ik vind dat commerciële berichten niet kunnen, ongeacht of het hobbymatig is of iets anders.

Volgens je eigen principe kwestie :regels: klopt er iets niet.

bas focal m180 schreef:
Als HJ even de regel maakt dat het is toegestaan door commerciële partijen die ook daadwerkelijk actief zijn op het forum hun hand en spandiensten mogen aanbieden als een vraag of verzoek van de TS daar redelijkerwijs naar verwijst of om vraagt.
FOCAL

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » di 14 feb 2017, 21:18

En weer terug bij af. Jammer.

AatV

Berichtdoor AatV » di 14 feb 2017, 21:19

Zelden een topic gezien waarvan (de implicatie) van de titel en de inhoud zo in tegenspraak zijn. :mrgreen:

groet,
Aat
That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » di 14 feb 2017, 21:19

Geloof dat een aantal mensen de strekking helemaal niet hebben begrepen.

Ik heb er geen geduld meer voor (sorry), misschien kan Sander het verder uitleggen.

AatV schreef:Zelden een topic gezien waarvan (de implicatie) van de titel en de inhoud zo in tegenspraak zijn. :mrgreen:

groet,
Aat

Aangepast, was idd verwarrend.

dre

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Berichtdoor dre » di 14 feb 2017, 21:22

Ja,prima plan! :lagge:

moe.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door dre op di 14 feb 2017, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
потому что он может!

SSassen

Berichtdoor SSassen » di 14 feb 2017, 21:23

Ik mis even de grote roerganger, Henkjan? Kom nu 'ns achter de coulissen vandaan en doe eens een voorzet voor aanpassing van 't forumregelement, dan kunnen we daarna allemaal aye or nay roepen en zullen we dus op geheel democratische wijze aangeven welke kant we als leden op willen met 't forum, zie het als de generale repetitie voor 15 Maart.
Mediocre is not my middle name.

dre

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Berichtdoor dre » di 14 feb 2017, 21:24

Ik zie geen enkele reden voor een aanpassing.
потому что он может!

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 14 feb 2017, 21:27

Overigens vind ik dat Sander ook in het blauw moet vanwege zijn commerciele activiteiten voor de Elektuur in het verleden...... :mrgreen:

En zo hebben we allemaal wel een verleden.
Fusion Filterdesign

Terug naar “Forum Algemeen”