Natuurlijk is een mediacenter een bron. Ik ken niemand die dat betwist. Wel denk ik dat de uitkomst van de poll anders was als Hans vroeg of het samenstellen en inrichten van wat voor computer dan ook moet worden gerekend tot "Electronica Zelfbouw en tweaks".

Het feitelijke antwoord daarop was me al langer duidelijk, en dat wordt het bij jullie vast ook als ik een greep opsom uit het soort onderwerpen dat ondermeer* onder
elektronica zelfbouw wordt geplaatst:
- de bouw van een behuizing rond een computerboard.
- benoemingen van computerboarden met wat randcomponenten, gevolgd door voornamelijk nog softwarebesprekingen, en niet alleen over de gebruikte audio-applicatie.
- samenstellen van een NAS/Server in een
elektr... naturel MDF bekisting. - inbouw van een computer met o.a. GPS in een auto.
- aankondigingen van computerboards.
- melding over een leuke internetradio (fabrieksapparaat).
- melding over een dockingstation voor een iPod (fabrieksapparaat).
- advies bij keuze tussen Ipod of Squeezebox of Teac (fabrieksapparaten).
- vragen over audio-software.
- vragen over video-software.
- vragen over kernels.
- hulp gevraagd bij de niet lukkende installatie van een driver.
- video-programma geeft een foutmelding
- vraag naar ervaringen met Windows Mediaplayer.
- problemen met het branden van flac op CD.
- enz., etc, y andale.
Hebben deze conversaties betrekking op zelfbouw? Soms wel.
Op audio? Vaak wel, vaak ook niet.
Elektronica of modificatie? Nee, nauwelijks tot niet.
Off-topic? Merendeels, en dit is niét te voorkomen.
Hoort streaming audio er dan wel bij? Absoluut!
Een telefoon ook? Als je hem afstandsbediening of client noemt.
En anders? Is het dezelfde die anderen afstandsbediening of client noemen, dan wordt het onderscheid een ietsiepietsie minder "helder".
Een iPod Dockingstation? Probeer daar dan maar eens een grens te leggen...
Een Blokker internetradio?
Nee! Ja hoor. Waarom zouden we nou juist hier iemand verontwaardigen met een verplaatsing? Het ding is muzikaler dan een AB, dus...
Dus plaatsen we dit alles onder electronica zelfbouw? Tja...
Er waren mensen met betere ideeën? Volop! Vijf andere forums werden nog veel geschikter gevonden voor gelijksoortige topics.
Handig toch, als je met zoeken overal wel wat vindt? Niet echt. Mij kostte het een dag om alles bijeen te vinden. De meesten zoeken iets korter.
Is het dan... heel misschien... handig om... alles overzichtelijk bijeen te plaatsen waar niet zo hoeft worden nagedacht wat wel of niet off-topic is? Voorlopig? Nee, te weinig werk en het geeft onrust.
Vanwaar onrust?

Alles is en blijft een BRON!
Pardon, zullen we maar on-topic gaan en het... over audio hebben?
Waarmee kan ik het beste mijn
video... audiobestanden backuppen onder Linux, en hoe installeer ik dat? Of gaat dat beter met Windows?