Minder offtopic gereutel/meningen in showtopics.

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

One World Concepts
Ook commercieel actief

Minder offtopic gereutel/meningen in showtopics.

Berichtdoor One World Concepts » zo 03 feb 2019, 13:21

Aan de hand van dit topic, wil ik even een voorstel doen;

viewtopic.php?f=3&t=22807

Ik snap dat het voor ons Nederlands soms heel moeilijk is om onze mening voor ons te laten.
Maar is er misschien ergens een manier te vinden dat we bij showcase topics ed, niet pagina's gaan zeuren over de zin en onzin van bepaalde dingen, aanpak, technieken ed?
Ik ben het vaak ook heel erg oneens of krijg erg kromme tenen over beweringen die ik hier en daar zie, maar het is wellicht handiger om dat in een apart topic te bespreken?
Misschien kunnen we elkaar (en de mods) hier wat meer op corrigeren?
Dan blijft het een stuk leuker voor iedereen en hoeven mensen zich niet buitengesloten te voelen.

Ik begrijp best dat het voor de Willie Wortels het soms lastig is, maar om maar even een wijs citaat neer te leggen;
markbakk schreef:My 2ct: laat mensen die hun belevenissen op het vlak van myfi (positief bedoeld) schetsen hun gang gaan. Ik begrijp het vanuit technisch/wetenschappelijk perspectief evenmin, maar ik vind de ene wijn ook lekkerder dan de andere. En zwijg doorgaans beleefd in zulke discussies. Behalve wanneer er elementen van enige superioriteitswaan doorheen spelen. Heb ik bij de TS nog niet gemerkt, dus go on and enjoy the ride!
Laatst gewijzigd door One World Concepts op ma 04 feb 2019, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Minder offline gereutel/meningen in showtopics.

Berichtdoor ds23man » zo 03 feb 2019, 13:34

Daar is al een afdeling voor:

viewforum.php?f=63

Kun je oeverloos in je topic ouwehoeren zonder een tegenreactie...
Fusion Filterdesign

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 03 feb 2019, 13:36

Voor showcase topics, hebben we een showcase gedeelte, Leon is meerdere malen voorgesteld daar z'n belevenissen in bij te houden. Dat ie daar niet voor kiest is zijn probleem. Ik vond de laatste paar pagina's verre van offtopic trouwens. Als vraagtekens stellen bij meetwaarden al offtopic is...

ds23man schreef:Daar is al een afdeling voor:

viewforum.php?f=63

=D>

One World Concepts
Ook commercieel actief

Berichtdoor One World Concepts » zo 03 feb 2019, 13:37

ds23man schreef:Daar is al een afdeling voor:

viewforum.php?f=63

Klopt, maar ik bedoel in z'n algemeen.

Dus als een topic niet over de zin en onzin van meten gaat, maar puur dat iemand z'n bouwsel laat zien, begin er dan ook niet over.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 03 feb 2019, 13:49

Dan maar een : Kijk eens wat doe en wil alleen maar veren in de bips sectie?
Fusion Filterdesign

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 03 feb 2019, 13:51

Lees het even terug, die 10" fr uit china, de grafiek daarbij klopte van geen kant, vervolgens komen we in een myfi praatje terecht waarbij Tom Magielse zich terecht af vraagt of TS wel weet welke effecten welke waarneming veroorzaken en vervolgens zijn we allemaal technoslaven? Sorry hoor ik lees graag mee in die thread wat Leon bereikt, maar als je vraagt waarom hij iets doet is hij gekrenkt?

ds23man schreef:Dan maar een : Kijk eens wat doe en wil alleen maar veren in de bips sectie?

Het oeeeee en aaaaaa topic, ieder forum heeft er wel een aantal is mijn ervaring :-k

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 03 feb 2019, 14:02

Tsja, ik vond de opmerkingen van Tom Magchielse in het betreffende topic anders verre van off-topic.
En om het dan af te kafferen dat je je niet bezig houd met dat soort onzin (lees, meten, en een argument onderbouwen) is ook niet echt kies.
Weet je, ik krijg een beetje het "van der Heide" gevoel bij dat topic. zo'n cult-clubje waar de leider bewierookt wordt en waar geen enkele vorm van kritiek word geduld.
Wil je je dingen laten zien aan de wereld, en er niks negatiefs over horen, dan maak je een topic in het showcase-gedeelte. simpel.
Of je begint een website. zonder gastenboek.
Voor de rest is dit een open forum waarin je gelijkwaardig met elkaar van gedachten (zou moeten kunnen) kan wisselen.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 03 feb 2019, 14:22

Bart heeft absoluut een punt! Lees maar eens goed wat hij schrijft.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 03 feb 2019, 14:22

One World Concepts schreef:Ik begrijp best dat het voor de Willie Wortels het soms lastig is, maar om maar even een wijs citaat neer te leggen:
markbakk schreef:My 2ct: laat mensen die hun belevenissen op het vlak van myfi (positief bedoeld) schetsen hun gang gaan. Ik begrijp het vanuit technisch/wetenschappelijk perspectief evenmin, maar ik vind de ene wijn ook lekkerder dan de andere. En zwijg doorgaans beleefd in zulke discussies. Behalve wanneer er elementen van enige superioriteitswaan doorheen spelen. Heb ik bij de TS nog niet gemerkt, dus go on and enjoy the ride!

Ik ben met je eens dat dat een wijs citaat is en daar had het bij kunnen blijven. Dat was op 21 januari. Als dat TS twee weken later zijn pilletje vergeet en plotseling uitbarst, maakt hij het er zelf naar.

beijert

Berichtdoor beijert » zo 03 feb 2019, 14:28

Ja, de laatste twee regels in dat citaat zijn niet meer van toepassing.
Mark

SSassen

Berichtdoor SSassen » zo 03 feb 2019, 17:35

Ik ga, voor de verandering, eens verstandig zijn en mij onthouden van commentaar :? ...
Mediocre is not my middle name.

One World Concepts
Ook commercieel actief

Berichtdoor One World Concepts » zo 03 feb 2019, 20:16

Shadow schreef:technoslaven? Sorry hoor ik lees graag mee in die thread wat Leon bereikt, maar als je vraagt waarom hij iets doet is hij gekrenkt?

Ik neem dit even als een algemeen voorbeeld.

Ja, dat kan frustrerend zijn.
Zoals ik al zei, krommen mijn tenen ook vaak wat ik links en rechts lees.
Maar er pagaina's over doorzeuren heeft weinig zin. Meestal is zoiets al duidelijk bij de eerste reactie.
Laat het dan maar gewoon varen.
Ik heb liever dat mensen hun creaties delen en laten zien, ondanks dat ik niet op dezelfde golflengte zit.

Dat was ook de reden dat ik Mark z'n bericht citeerde.

En nogmaals, ik vraag enkel of er een manier te vinden is om iedereen een beetje blij te houden.
Dus andere suggesties zijn ook welkom.

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 03 feb 2019, 20:23

Gewoon naar showcase verplaatsen, kan ie posten wat ie wil zonder dat iemand er op kan reageren.

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » zo 03 feb 2019, 20:51

Wel verbazingwekkend hoe de emoties zo snel de overhand nemen...je verwacht het niet van 50++. "t Is maar hobby hoor..:-)
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

SSassen

Berichtdoor SSassen » ma 04 feb 2019, 0:43

Eenieder beoefent de hobby op zijn of haar eigen wijze en ik denk dat we daar ook wederzijds respect voor moeten hebben. Waar ik echter de grens trek is wanneer er zaken gepresenteerd worden als waarheden terwijl het hier duidelijk meningen betreft.

Voorbeelden hiervan zijn de pseudoscience die je vaak op audio fora tegenkomt. Ik ageer daar sterk tegen simpelweg omdat een mening hebben prima is en ook verdedigbaar. Wanneer men echter een mening presenteert als een feitelijke waarheid dan is dat een brug te ver.

Alle apparatuur waarmee wij onze hobby beoefenen werkt op basis van wis- en natuurkundige wetten waar niet aan te morrelen valt. Daar aan voorbij gaan, of dit ontkennen, of daar een eigen, afwijkende, uitleg aan geven is daarmee ook kansloos. Immers de werking ligt volledig vast juist door het slim gebruiken van deze wis- en natuurkundige wetten.

Dat gezegd hebbende lijkt het mij duidelijk dat eenieder op geheel eigen wijze zijn of haar audio hobby moet kunnen beoefenen, of je dan je apparatuur met kurk beplakt of van voor tot achter doormeet is een geheel persoonlijke keuze.
Mediocre is not my middle name.

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 04 feb 2019, 0:45

=D> amen

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » ma 04 feb 2019, 8:08

SSassen schreef:Dat gezegd hebbende lijkt het mij duidelijk dat eenieder op geheel eigen wijze zijn of haar audio hobby moet kunnen beoefenen, of je dan je apparatuur met kurk beplakt of van voor tot achter doormeet is een geheel persoonlijke keuze.

Nou... graag! En op een forum zoals dit ook kan uiten, zonder in oeverloze discussies te verzanden in dat soort specifieke gevallen. Dat ontaardt toch meestal in moddergooien, geruzie etc. Dat blijkt maar al te vaak en is niet echt nodig toch? We zijn allemaal verschillend.......gelukkig. :lol:
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » ma 04 feb 2019, 11:41

Bertje schreef: We zijn allemaal verschillend.......gelukkig. :lol:
Idd, ik lijk nergens op :mrgreen:
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

Bert61

Berichtdoor Bert61 » ma 04 feb 2019, 11:49

Ah!buis schreef:
Bertje schreef: We zijn allemaal verschillend.......gelukkig. :lol:
Idd, ik lijk nergens op :mrgreen:
Anne

:rofl: :rofl:
shit draadje vergeten :oops:

One World Concepts
Ook commercieel actief

Berichtdoor One World Concepts » ma 04 feb 2019, 19:36

SSassen schreef:Eenieder beoefent de hobby op zijn of haar eigen wijze en ik denk dat we daar ook wederzijds respect voor moeten hebben. Waar ik echter de grens trek is wanneer er zaken gepresenteerd worden als waarheden terwijl het hier duidelijk meningen betreft.

Voorbeelden hiervan zijn de pseudoscience die je vaak op audio fora tegenkomt. Ik ageer daar sterk tegen simpelweg omdat een mening hebben prima is en ook verdedigbaar. Wanneer men echter een mening presenteert als een feitelijke waarheid dan is dat een brug te ver.

Alle apparatuur waarmee wij onze hobby beoefenen werkt op basis van wis- en natuurkundige wetten waar niet aan te morrelen valt. Daar aan voorbij gaan, of dit ontkennen, of daar een eigen, afwijkende, uitleg aan geven is daarmee ook kansloos. Immers de werking ligt volledig vast juist door het slim gebruiken van deze wis- en natuurkundige wetten.

Dat gezegd hebbende lijkt het mij duidelijk dat eenieder op geheel eigen wijze zijn of haar audio hobby moet kunnen beoefenen, of je dan je apparatuur met kurk beplakt of van voor tot achter doormeet is een geheel persoonlijke keuze.

Ik ben het met je eens, maar ik kies in dit geval even voor de andere kant.

Op een gegeven moment weten we wel hoe het moet en wat de juiste paden zijn.
Dat hoeft zo'n iemand niet iedere keer weer te horen.
Zie het als een roker die elke keer weer een lezing naar z'n hoofd krijgt.
Ondanks dat het ook niet mijn werkwijze is, begrijp ik wel dat die mensen er op een gegeven een beetje klaar mee zijn.

Vandaar dat ik ook de vraag stelde of we hier misschien anders mee om kunnen gaan?

Misschien plaats van echt de blaam geven, enkel een kleine side note maken en voor de rest maar gewoon laten rusten oid?
Maar goed, aan de andere kant begint dat ook ook bij de persoon zelf.
Er is niks mis mee om toe te geven dat bepaalde keuzes gewoon op gevoel worden gemaakt.

motoindo

Re: Minder offtopic gereutel/meningen in showtopics.

Berichtdoor motoindo » di 05 feb 2019, 12:56

Misschien goed om het korte intro van HenkJan er nog even bij te pakken, met scheef de naar mijn mening belangrijke passages:

Berichtdoor Henkjan » ma 23 aug 2004, 21:38 schreef:WELKOM! korte intro, Welkom op het Zelfbouw Audio forum! Om alle categorieën te kunnen zien en deel te nemen aan de discussie svp eerst registreren *). Dit forum is gestart nadat het Hifi.nl forum ter ziele is gegaan.

Een van de redenen die hifi.nl gaf voor het opheffen van het forum was dat sommige discussies uit de hand liepen en ontaardden in scheldpartijen. Dat gaat hier dus niet gebeuren! Een ieder die op dit forum actief wil zijn, zal RESPECT moeten opbrengen voor mede forum leden, ongeacht de onzin die ze misschien uitkramen. Ben je het niet met iemand eens, dan op het onderwerp ingaan en niet gaan schelden, beledigen, etc. Speel de bal, niet de man.
Er zal streng worden gemoderate, posts worden rücksichtlos gecensureerd of verwijderd en gebruikers die blijven schelden worden gebanned. Tenslotte zal op het gebruik van meerdere accounts door dezelfde gebruiker, ook een ban kunnen volgen. De site en het forum zijn een onafhankelijk particulier initiatief van een stel zelfbouwers. De kosten voor het hosten van de site worden voornamelijk gedragen door donateurs (en door handelaren die in de marktplaats hun waar te koop aanbieden). Mocht je ook willen bijdragen aan de kosten, dan kan je je dat direct doen via PayPal, of als dat niet lukt via aanmelden bij Henkjan per *) Na registratie moet het account nog worden vrijgeschakeld door te reageren op de mail die je dan krijgt. Mocht je die niet krijgen, stuur dan een mail (vanaf het adres dat je bij de aanmelding hebt gebruikt) aan zelfbouwaudio@gmail.com met daarin je opgegeven gebruikersnaam, dan kunnen de beheerders evt actie ondernemen. Laatst gewijzigd door Henkjan op vr 17 okt 2008, 11:02, 5 keer totaal gewijzigd.

De met 1800+ leden redelijk grote Facebook groep Hi-Fi Nederland zegt het zo :

Edwin, Alex, Thijs, Rodney van Hi-Fi Nederland schreef:Wat vinden wij super:Dit is een groep waar HiFi liefhebbers samen komen om te praten over HiFi. Hou je van moderne HiFi? Vintage HiFi? Ben jij gek van High End? Of vind je een telefoon met oordopjes al HiFi genoeg? Of alles daar tussenin? Wil je graag je nieuwe apparatuur laten zien? Of wil je wat aanbieden? Al jouw interesses over HiFi apparatuur / jouw lifestyle en / of jouw set kan je hier met ons delen.

Bedankjes voor het toevoegen mogen altijd en worden gewaardeerd. Ze worden echter na 3 dagen verwijderd om de timeline schoon te houden. Dat leest wel zo prettig. Verder zorg je er voor dat je reacties netjes, gepast en vriendelijk zijn. We zijn hier om te delen, ongeacht of je apparatuur oud/nieuw/goedkoop/duur of zeldzaam is. We zijn allemaal gelijk.

Wat vinden we niet super:Geen reacties plaatsen die niet passen bij het karakter van onze groep. Dit zijn uitlatingen die uitblinken vanwege het respectloze niveau, totaal niet onderbouwd zijn, reageren om het reageren, stellingen opwerpen als waarheid die op geen enkele kennis en ervaring gebaseerd zijn (oftewel aannames als waarheid verkondigen..) en mensen die er anders over denken veroordelen alsof ze achterlijk zijn.

Bovenstaande zaken verafschuwen wij. Het motto van HiFi Nederland is dat wij streven naar een forum en groep waarin alles gevraagd mag worden en dat je vraag dan ook serieus genomen wordt. Maar.. het is hier geen kostschool. Er is wel degelijk ruimte voor een lach en een grol. Wat is er leuker dan gezellig lezen met een glimlach over dat wat jouw hobby is. Wat we dus niet toestaan is negatief sarcasme. Onderuithalende humor. Reageren om het reageren. Opmerkingen als: ik ga vast bier en chips halen, en zo nog veel meer, worden zonder discussie gewist. Want dat soort opmerkingen ZETTEN DE TOON voor een topic. En is daarmee dus bij voorbaat al verziekt. Dat willen we niet.

Als laatste de inmiddels 11.000+ leden tellende Facebook Extreme DIY loudspeaker building groep:

Extreme DIY loudspeaker building schreef:This group is about people creating loudspeakers and searching for the limits in : construction , size , weight , sound etc.
Because the group is rapidly growing we have set some rules to keep this page friendly for everybody.
1. Please post and reply in English!
2. No advertising, unless permission was asked to on of the admins (via pm).
3. No discrimination/racism, lets keep it nice.

4. Only positive feedback allowed, do not attack somebody if he/she is doing something wrong, help him/her instead.
5. Keep in mind this group is about loudspeaker building. Story's and experiences of other fields within the wonderfull world of audio are welcome. Please don't post a random link, always add some kind of explanation or a story about it. Everybody is free to apply for this group, but if a person is already a member in over 200 groups we feel obliged to contact this person about his interests in this group. We want to protect the members from unwanted advertisement and misbehave.

Ik begrijp dat jeuk/natte plekken veroorzakende posts/commentaren bij tijd en wijlen het uiterste vergen op het gebied van verdraagzaamheid, in zo'n geval beeld ik mij altijd in dat de persoon in kwestie in levende lijve tegenover mij staat en gewoon een broer/vader/buurman/collega is. En wat ik dan zou zeggen.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

Ivo

Berichtdoor Ivo » zo 10 feb 2019, 12:51

Ik ben een tijdje minder online en heb de ruzie gemist. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, het is wslk de bekende herhaling van zetten. We krijgen het nooit helemaal afgestemd, omdat we allemaal andere ideeën over netjes en minder netjes hebben. Ik ben het op zich eens met het advies om als reageerder te denken aan de TS (wie dan ook van welk draadje dan ook), maar hetzelfde geldt voor de TS richting reageerders. Ik weet dat ik uit hobbyisme hier kom, iemand met een andere mening en/of stijl van uiten ook.
We want to be happy, bold and free

Bert61

Berichtdoor Bert61 » zo 10 feb 2019, 20:20

Ivo schreef:Ik ben een tijdje minder online en heb de ruzie gemist. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, het is wslk de bekende herhaling van zetten. We krijgen het nooit helemaal afgestemd, omdat we allemaal andere ideeën over netjes en minder netjes hebben. Ik ben het op zich eens met het advies om als reageerder te denken aan de TS (wie dan ook van welk draadje dan ook), maar hetzelfde geldt voor de TS richting reageerders. Ik weet dat ik uit hobbyisme hier kom, iemand met een andere mening en/of stijl van uiten ook.

Ik mis ruzie niet O:)
Maar zo bedoelde je dat niet denk ik :D
shit draadje vergeten :oops:

Ivo

Berichtdoor Ivo » zo 10 feb 2019, 20:46

Gemist als in niet bijgewoond. Net zo iets als dat je in Amsterdam zegt dat je iets hebt "gehad" in plaats van gekregen.
We want to be happy, bold and free

Terug naar “Forum Algemeen”